Podlaski Oddział Straży Granicznej z siedzibą w Białymstoku
Starszy referent
Opis stanowiska
Warunki pracy
- praca w systemie jednozmianowym (8 godz.);
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie;
- praca administracyjno - biurowa;
- praca w pomieszczeniu biurowym na parterze z infrastrukturą budynku: sanitariaty, korytarze, klatki schodowe, schody;
- budynek posiada windę przystosowaną dla osób niepełnosprawnych;
- w budynku są progi;
- w budynku jest toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych;
- w budynku brak podłóg antypoślizgowych;
- obsługa urządzeń biurowych: komputer, drukarka, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner.
Zakres zadań
- ewidencjonuje materiały jawne i niejawne wchodzące i wychodzące w urządzeniach ewidencyjnych, a także wydaje osobom uprawnionym celem zachowania właściwego obiegu dokumentów;
- sprawdza sposób wytwarzania przez wykonawców merytorycznych i technicznych dokumentów w celu stwierdzenia poprawności ich wykonania oraz zgodności z obowiązującymi przepisami;
- uczestniczy w realizacji czynności związanych z brakowaniem dokumentacji archiwalnej i niearchiwalnej Placówki Straży Granicznej w Narewce w celu systematycznego rozliczenia dokumentacji bieżącego użytku;
- wspomaga w pracy starszego inspektora – kierownika podczas kompletowania akt spraw zakończonych celem przekazania ich do archiwum zakładowego;
- uczestniczy w przygotowaniu dokumentacji do okresowej kontroli stanu ochrony informacji niejawnych w celu sprawnego jej przeprowadzenia w Placówce Straży Granicznej w Narewce;
- udziela wykonawcom merytorycznym wskazówek dotyczących wykonywania i ewidencjonowania dokumentów w celu wyeliminowania nieprawidłowości w tym zakresie;
- prowadzi ewidencję pieczęci i stempli kancelaryjnych celem zapewnienia prawidłowego ich wykorzystania oraz zgodności stanu faktycznego ze stanem ewidencyjnym;
- wspomaga w pracy starszego inspektora – kierownika w czasie wykonywania czynności dotyczących przeglądu dokumentacji niejawnej celem poinformowania komendanta placówki o potrzebie zmiany lub zniesieniu klauzuli.
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy biurowej
- Znajomość przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz instrukcji kancelaryjnej
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- przeszkolenie z zakresu instrukcji kancelaryjnej i korespondencji niejawnej;
- uprawnienia dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "ściśle tajne"
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."