Nazwa pracodawcy:
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie

Data dodania:
2024-09-04

Nr referencyjny:
9246658pra

Miejsce pracy:
Polska, Warszawa
województwo: mazowieckie

Kontakt:

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie

Starszy specjalista

Opis stanowiska

Warunki pracy

Budynek przy al. Jana Chrystiana Szucha 2/4:



Do budynku przy al. Szucha 2/4 w Warszawie można dostać się drzwiami z poziomu chodnika, które znajdują się po prawej stronie przejazdu bramowego prowadzącego na dziedziniec wewnętrzny. Możliwy jest przejazd osoby na wózku inwalidzkim. W hallu głównym znajdują się schody wewnętrzne, lecz zainstalowano podnośniki umożliwiające pokonanie tej bariery architektonicznej osobom z niepełnosprawnością lub z potrzebą skorzystania z tego usprawnienia. Na parterze budynku, w pobliżu wejścia, znajduje się toaleta przystosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. W budynku znajdują się dwie windy, w których zainstalowano przyciski z alfabetem Braille'a oraz kontrastowe wyświetlacze z numerami pięter, a także komunikaty głosowe. W budynku zastosowano kontrastowy system oznakowania drzwi i narożników, a wszystkie drzwi posiadają napisy w alfabecie Braille'a.



Warunki dotyczące charakteru pracy:





  • praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,

  • zagrożenie korupcją,

  • permanentna obsługa klientów zewnętrznych lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach,

  • częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,

  • krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.

Zakres zadań

  • Przeprowadzi kontrole wskazane przez przełożonych, w tym kieruje powołanym zespołem kontrolerów, wykonuje czynności samodzielnie lub uczestniczy w pracach zespołu kontrolerów.
  • Przygotowuje niezbędne materiały do sprawnego przeprowadzenia czynności kontrolnych. Sporządza informacje, notatki służbowe, pisma, protokoły, programy kontroli, dokumentację pokontrolną oraz inną dokumentację, o której mowa w przepisach normujących zasady i tryb przeprowadzania kontroli oraz przedkłada je do zapoznania i akceptacji Naczelnikowi Wydziału Kontroli Administracji Publicznej.
  • Opracowuje analizy i opinie w zakresie właściwości Wydziału Kontroli Administracji Publicznej, w tym analizy dotyczące zasadności przeprowadzenia kontroli.
  • Opiniuje projekty aktów prawnych przekazywanych do Departamentu w ramach uzgodnień wewnątrz i międzyresortowych.
  • Zgłasza propozycje tematów do okresowych planów kontroli Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
  • Prowadzi bezpośrednią współpracę z przedstawicielami podmiotów kontrolowanych w zakresie realizowanych zadań.
  • Współpracuje z Wydziałem Kontroli Służb Mundurowych oraz Wydziałem Koordynowania Kontroli i Nadzoru w obszarach wynikających z zakresu realizowanych zadań.

Wymagania

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe w zakresie prawa lub administracji lub ekonomii
  • Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w pracy w obszarze kontroli lub audytu.
  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w pracy w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Posiadanie wiedzy z zakresu organizacji i funkcjonowania administracji publicznej, w szczególności uregulowań z zakresu administracji rządowej m.in. dotyczących kompetencji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, działów administracji rządowej, a także znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej, ustawy o finansach publicznych, ustawy o odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy o samorządowych kolegiach odwoławczych, ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych oraz Kodeksu postępowania administracyjnego
  • Obiektywizm, skrupulatność oraz dociekliwość
  • Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, umiejętność myślenia analitycznego oraz kreatywność
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego
  • Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne”
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe


Kontakt Aplikuj!


W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."