Nazwa pracodawcy:
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie

Data dodania:
2024-09-10

Nr referencyjny:
9257090pra

Miejsce pracy:
Polska, Warszawa
województwo: mazowieckie

Kontakt:

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie

Specjalista

Opis stanowiska

Warunki pracy



  • Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury) – praca zmianowa, praca w porze nocnej, w niedziele i święta (dni ustawowo wolne od pracy) – obsługa całodobowej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta

  • Zagrożenie korupcją

  • Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza
    administracji, np. obywatele)

  • Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie



 

Zakres zadań

  • Obsługuje ogólnopolską, bezpłatną, całodobową Infolinię Rzecznika Praw Pacjenta (zwaną dalej: Infolinią RPP) w celu udzielania informacji związanych z prawami pacjenta oraz systemem ochrony zdrowia
  • Przyjmuje interesantów w siedzibie Biura
  • W sytuacjach powzięcia informacji uprawdopodobniających naruszenie praw pacjenta lub istnienia szczególnie ważnego interesu strony, przy wykorzystaniu środków porozumienia na odległość w szczególności telefonu, podejmuje natychmiastowe działania mające na celu wyjaśnienie sprawy
  • Analizuje skargi pacjentów w celu określenia zagrożeń i obszarów w systemie ochrony zdrowia wymagających naprawy
  • Wspiera merytorycznie pracowników Wydziału Spraw Obywatelskich w zakresie realizowania bieżących zadań związanych z obsługą Infolinii RPP
  • Prowadzi edukację w środowisku pacjentów o ich uprawnieniach wynikających z przepisów prawa oraz zasadach działania systemu zdrowotnego, w tym opracowuje we współpracy z Departamentem Współpracy materiały edukacyjne popularyzujące wiedzę o prawach pacjenta
  • Bierze udział w konferencjach, sympozjach, naradach dotyczących problematyki praw pacjentów

Wymagania

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego doświadczenia zawodowego związanego z kontaktami z interesantami i ich obsługą
  • Znajomość ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
  • Znajomość ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
  • Umiejętność działania w sytuacjach stresowych i pod presją czasu
  • Umiejętność argumentowania
  • Otwarte podejście do klienta
  • Wysoka kultura osobista
  • Umiejętność obsługi komputera w zakresie pakietu MS Office
  • Umiejętność czynnego słuchania i analizowania przekazywanych informacji
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe


Kontakt Aplikuj!


W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."