Izba Administracji Skarbowej w Zielonej Górze
Referent
Opis stanowiska
Warunki pracy
Zakres zadań
- Podejmuje wobec dłużników działania informacyjne oraz dyscyplinujące, wystawia i doręcza upomnienia w celu dobrowolnego wykonania zobowiązań podatkowych oraz wystawia i kieruje do egzekucji tytuły wykonawcze i wnioski egzekucyjne w celu przymusowego wykonania zobowiązań podatkowych. Wystawia i doręcza zawiadomienia o wpisie do Rejestru Należności Publicznoprawnych.
- Ocenia i analizuje ryzyka dotyczące braku wykonania zobowiązań podatkowych pod kątem ich przedawnienia w celu podjęcia działań zapobiegających przedawnieniu lub w celu odpisania przedawnionych należności z ewidencji księgowej Urzędu.
- Prowadzi postępowania podatkowe w celu zapewnienia prawidłowości rozliczeń podatników z organem podatkowym, przygotowuje korespondencję do stron postępowania oraz przygotowuje projekt rozstrzygnięcia administracyjnego w celu jego zaakceptowania i podpisania przez osoby upoważnione.
- Wykonuje czynności poprzedzające wszczęcie postępowania egzekucyjnego poprzez analizę spraw w zakresie poszukiwania majątku i ponownego przekazania do organów egzekucyjnych tytułów wykonawczych i wniosków egzekucyjnych w celu dochodzenia należności przez organy egzekucyjne.
- Prowadzi sprawy, w szczególności w zakresie orzekania o zabezpieczeniu wykonywania zobowiązań podatkowych oraz zarządzeń zabezpieczenia, przeniesienia własności rzeczy lub praw majątkowych na rzecz Skarbu Państwa skutkującego wygaśnięciem zobowiązań podatkowych, nadawania decyzjom rygoru natychmiastowej wykonalności, wstrzymania wykonania decyzji w celu zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych oraz umożliwienia ich dochodzenia.
- Inicjuje i bierze udział w postępowaniach - wieczystoksięgowym, w tym występuje o wpis do hipoteki przymusowej, prowadzi ewidencje wpisów hipotek przymusowych do ksiąg wieczystych oraz prowadzi sprawy dotyczące zastawów skarbowych oraz rejestru zastawów skarbowych w celu zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych i umożliwienia ich dochodzenia. Inicjuje i bierze udział w postępowaniu o uznaniu za bezskuteczną czynność prawną dłużnika z pokrzywdzeniem wierzyciela w celu wyegzekwowania należności podatkowych.
- Inicjuje i bierze udział w postępowaniu upadłościowym i naprawczym, w tym występuje z wnioskiem o ogłoszenie upadłości w celu wyegzekwowania należności podatkowych, oraz w sprawach dotyczących orzeczenia zakazu prowadzenia działalności gospodarczej w celu zapobiegania powstawaniu kolejnych nieścigalnych zaległości podatkowych.
- Sporządza informacje, sprawozdania, analizy z zakresu zadań realizowanych na stanowisku pracy w celu przekazania pracownikom innych stanowisk oraz uprawnionym organom.
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub pracy biurowej
- Znajomość przepisów Ordynacji podatkowej oraz przepisów prawa podatkowego
- Umiejętność organizacji pracy własnej
- Umiejętność obsługi komputera
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Umiejętność jasnego, precyzyjnego i zwięzłego przekazywania informacji
- Umiejętność rozmowy z trudnym klientem
- Umiejętność pracy w zespole, współpraca z innymi pracownikami
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."