Nazwa pracodawcy:
Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie

Data dodania:
2024-09-11

Nr referencyjny:
9259826pra

Miejsce pracy:
Polska, Warszawa
województwo: mazowieckie

Kontakt:

Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie

Starszy specjalista

Opis stanowiska

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



- praca samodzielna, administracyjno - biurowa, w siedzibie urzędu,
- praca w pomieszczeniu biurowym/w terenie,
- reprezentowanie urzędu na zewnątrz



 Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



- stałe godziny pracy (8.15-16.15),
- dojścia i dojazdy do budynku są utwardzone,
- stanowisko zlokalizowane jest na III piętrze budynku,
- infrastruktura budynku: sanitariaty, korytarze, klatki schodowe, schody, winda,
- praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym,
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz.,
- narzędzia i materiały do pracy: komputer, telefon, kserokopiarka, niszczarka,
- budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych, jednak występują ograniczenia związane ze  swobodnym przemieszczaniem się (kotytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami), 
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.

Zakres zadań

  • dokonuje sprawdzeń i ustaleń o wystąpieniu okoliczności stanowiących podstawę lub jej brak do odmowy wydania cudzoziemcowi wizy do Polski oraz stwierdzeniu innych okoliczności mających wpływ na podjęcie decyzji, w celu przekazania zgromadzonych informacji do Centralnego Organu Wizowego
  • dokonuje sprawdzeń i ustaleń o wystąpieniu okoliczności istotnych dla oceny aktualnego zagrożenia dla obronności lub bezpieczeństwa państwa lub ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz czy jednostka prowadząca studia nie prowadzi rzeczywistej działalności polegającej na prowadzeniu studiów lub jest likwidowana, w celu przekazania właściwej opinii do Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców
  • koordynuje i nadzoruje czynności służbowe w zakresie realizacji konsultacji wizowych przez terenowe jednostki organizacyjne Straży Granicznej
  • dokonuje analizy przekazanych informacji z terenowych jednostek organizacyjnych SG w celu określenia czy działalność podmiotu wnioskującego do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji nie stanowi zagrożenia dla obronności lub bezpieczeństwa państwa lub ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz nie sprzeciwia się temu interes Rzeczypospolitej Polskiej
  • przeprowadza szkolenia w zakresie konsultacji wizowych z kandydatami kierowanymi przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych do pełnienia służby konsularnej w polskich przedstawicielstwach dyplomatycznych i urzędach konsularnych
  • przygotowuje pisma do terenowych jednostek organizacyjnych w celu przeprowadzenia czynności kontrolno-weryfikacyjnych wobec podmiotów zapraszających cudzoziemców
  • dokonuje sprawdzeń podmiotów oraz cudzoziemców w dostępnych systemach teleinformatycznych baz danych poszukiwawczych oraz informacyjnych w celu ustalenia informacji o możliwości stanowienia zagrożenia dla obronności lub bezpieczeństwa państwa lub ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz czy nie sprzeciwia się temu interes Rzeczypospolitej Polskiej
  • przeprowadza szkolenia z kandydatami kierowanymi przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych do pełnienia służby konsularnej w polskich przedstawicielstwach dyplomatycznych i urzędach konsularnych w celu zapoznania kandydatów z procesem konsultacji wizowych

Wymagania

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 lat doświadczenia zawodowego w pracy w pionie ds. cudzoziemców
  • Pozytywne przejście procedury sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych,
  • Znajomość przepisów będących podstawą działalności komórek właściwych w sprawach cudzoziemców
  • Znajomość pakietu MS Office
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne lub informację o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe


Kontakt Aplikuj!


W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."