Nazwa pracodawcy:
Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

Data dodania:
2024-09-12

Nr referencyjny:
9262244pra

Miejsce pracy:
Polska, Warszawa
województwo: mazowieckie

Kontakt:

Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

Główny specjalista

Opis stanowiska

Warunki pracy



  • Praca administracyjno-biurowa.

  • Praca przy komputerze.

  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.

  • Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajdują się 4 toalety przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Zakres zadań

  • Tworzy, opiniuje, aktualizuje dokumenty SZBI, w tym polityki, procedury, standardy bezpieczeństwa i rekomendacje oraz założenia do budowy systemów teleinformatycznych, w tym przygotowuje wytyczne, rekomendacje, standardy i dobre praktyki w zakresie bezpieczeństwa informacji (cyberbezpieczeństwa), w tym danych osobowych, analizuje przepisy oraz nawiązuje kontakt i prowadzi korespondencję z Urzędem Ochrony Danych Osobowych w celu ustalenia prawidłowej interpretacji przepisów.
  • Opiniuje pod kątem bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych projekty przepisów prawa powszechnie obowiązującego, aktów prawa wewnętrznego, klauzul informacyjnych, oświadczeń, regulaminów, opisów procesów przetwarzania danych osobowych, umów i porozumień oraz prowadzi działania podnoszące świadomość w zakresie bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych w celu zapewnienia zgodności z systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji.
  • Wspiera Inspektora Ochrony Danych w wykonywaniu jego działań wynikających z „RODO” w celu zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych.
  • Realizuje prace związane z monitorowaniem komórek organizacyjnych GUS i jednostek służb statystyki publicznej w zakresie: wniosków osób fizycznych w sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych; identyfikacji, szacowania ryzyka i oceny skutków przetwarzania danych oraz opiniowania planów postępowania z ryzykiem; rejestru czynności przetwarzania danych osobowych i rejestru wszystkich kategorii czynności przetwarzania; analiz modelowania zagrożeń oraz testów bezpieczeństwa, w celu zapewnienia zgodności z systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji.
  • Realizuje prace związane z zapewnieniem bezpieczeństwa informacji, w tym ochrony danych osobowych w projektach współfinansowanych ze środków unijnych lub z programów operacyjnych w celu zapewnienia zgodności z systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji.
  • Realizuje we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi GUS i jednostkami służb statystyki publicznej (w szczególności z Centrum Informatyki Statystycznej) prace związane z obsługą incydentów i naruszeń ochrony danych osobowych, w tym sporządza analizy i oceny skutków oraz prowadzi korespondencję z Urzędem Ochrony Danych Osobowych i podmiotami danych w celu zapewnienia zgodności z systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji.
  • Prowadzi audyty bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych w celu zapewnienia zgodności z systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji.

Wymagania

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe: 3 lata w tym 2 lata na stanowisku związanym z ochroną danych osobowych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym - A2
  • Przeszkolenie: szkolenie z zakresu ochrony danych osobowych
  • Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne”
  • Znajomość przepisów z zakresu bezpieczeństwa informacji, w szczególności ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, norm ISO 27001 i 27002
  • Znajomość przepisów o ochronie danych osobowych, w tym RODO oraz ustawy o ochronie danych osobowych
  • Umiejętność prowadzenia audytów ochrony danych osobowych
  • Umiejętność prowadzenia analiz ryzyka ochrony danych osobowych
  • Wiedza z zakresu zarządzania incydentami bezpieczeństwa i naruszeniami ochrony danych osobowych
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Współpraca
  • Komunikacja
  • Otwartość na zmiany i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Dzielenie się wiedzą
  • Myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Wykształcenie: studia podyplomowe z zakresu bezpieczeństwa informacji lub ochrony danych osobowych lub cyberbezpieczeństwa
  • Doświadczenie zawodowe: z zakresu tworzenia lub rozwoju systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie dobrym – B1
  • Przeszkolenie: szkolenie z zakresu bezpieczeństwa informacji
  • Umiejętność prowadzenia audytów bezpieczeństwa informacji
  • Wiedza z zakresu metodologii zarządzania projektami
  • Wiedza z zakresu prowadzenia projektów unijnych
  • Wiedza z zakresu zasad techniki prawodawczej

Kontakt Aplikuj!


W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."