Nazwa pracodawcy:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Data dodania:
2024-09-12

Nr referencyjny:
9262214pra

Miejsce pracy:
Polska, Warszawa
województwo: mazowieckie

Kontakt:

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Starszy specjalista

Opis stanowiska

Warunki pracy



  • Praca administracyjno-biurowa.

  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.

  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).

  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.

  • Zagrożenie korupcją.

  • Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.

  • Budynek przy ul. Brackiej 4  jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. W budynku brak jest windy umożliwiającej wjazd osobie na wózku inwalidzkim. W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • Przeprowadza kontrole i wizyty monitoringowe projektów w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) oraz kontrole trwałości rezultatów oraz trwałości projektu w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER), w tym: przygotowuje kontrole (w szczególności: przygotowuje dokumentację, analizuje niezbędne materiały, wybiera próbę dokumentacji do kontroli); przeprowadza kontrole i wizyty monitoringowe projektów konkurencyjnych oraz projektów w trybie niekonkurencyjnym i kontrole trwałości; nadzoruje kontrole zlecane podmiotom zewnętrznym; sporządza informacje pokontrolne z przeprowadzonych kontroli; sporządza zalecenia pokontrolne/rekomendacje/propozycje działań naprawczych; monitoruje wdrożenie zaleceń pokontrolnych/rekomendacji; rejestruje dane z przeprowadzonych kontroli w systemie CST2021/SL2014.
  • Opracowuje system kontroli oraz nadzoruje jego realizację w ramach FERS, w tym: przygotowuje oraz monitoruje realizację Rocznego Planu Kontroli Instytucji Pośredniczącej; przygotowuje sprawozdania z realizacji Rocznych Planów Kontroli oraz kwartalne analizy ryzyka w ramach Rocznych Planów Kontroli; prowadzi ustalenia z Instytucją Zarządzającą FERS w zakresie Rocznych Planów Kontroli oraz analizy ryzyka.
  • Bierze udział w kontrolach i audytach realizowanych przez organy zewnętrzne oraz analizuje ustalenia kontrolne, w tym: wspiera organizacyjnie proces kontroli/audytu prowadzonych przez instytucje zewnętrzne; monitoruje proces wdrożenia otrzymanych zaleceń pokontrolnych/po audycie; ewidencjonuje/rejestruje dane z przeprowadzonych kontroli lub audytów.
  • Informuje, potwierdza i usuwa nieprawidłowości w ramach FERS, w tym: przekazuje informacje nt. nieprawidłowości do wydziałów właściwych ds. poświadczania wydatków; współpracuje z organami zewnętrznymi w zakresie nieprawidłowości (m.in. OLAF, prokuratura, CBA); udziela wyjaśnień w zakresie korygowania wydatków; koordynuje i/ lub weryfikuje proces nakładania korekt finansowych.
  • Bierze udział w przygotowywaniu i przeprowadzaniu postępowań w zakresie właściwości komórki organizacyjnej w ramach FERS, w tym: przeprowadza rozeznania rynku; szacuje wartość zamówienia; sporządza opis przedmiotu zamówienia; opracowuje projekt umowy, uczestniczy w postępowaniach jako członek komisji przetargowych; nadzoruje wykonanie umowy; bierze udział w przeprowadzaniu odbioru przedmiotu umowy.

Wymagania

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w tym co najmniej 1 rok w prowadzeniu kontroli projektów współfinansowanych ze środków UE
  • komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
  • ­znajomość zagadnień dotyczących Europejskiego Funduszu Społecznego
  • ­znajomość Wytycznych i dokumentów programowych dotyczących FERS
  • ­znajomość Wytycznych i dokumentów programowych dotyczących kontroli trwałości projektu i rezultatów w ramach PO WER
  • ­znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
  • ­znajomość procedur postępowania kontrolnego
  • ­znajomość ustawy o finansach publicznych
  • ­znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych
  • ­znajomość ustawy o rachunkowości
  • ­umiejętność analizy i syntezy informacji
  • ­umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • ­umiejętność współpracy
  • ­komunikatywność
  • ­rzetelność
  • ­umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • ­w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe


Kontakt Aplikuj!


W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."