Urząd Transportu Kolejowego w Warszawie
Radca prawny
Opis stanowiska
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa.
Budynek Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie oraz jego wyposażenie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Narzędzia i materiały pracy: komputer, telefon, drukarka, skaner.
Inne informacje: budynek klimatyzowany.
Zagrożenie korupcją.
Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Zakres zadań
- Opiniuje pod względem formalnoprawnym, redakcyjnym i legislacyjnym projekty decyzji administracyjnych, porozumień, umów, pism oraz innych dokumentów i materiałów opracowywanych przez komórki organizacyjne.
- Sporządza opinie prawne i udziela bieżących konsultacji i porad prawnych w zakresie stosowania prawa.
- Sprawdza i opiniuje pod względem formalnoprawnym, redakcyjnym i legislacyjnym projekty aktów prawnych, zarządzeń i regulaminów.
- Wykonuje zastępstwo procesowe Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego i Dyrektora Generalnego w postępowaniach sądowych, administracyjnych oraz przed innymi organami, instytucjami i podmiotami.
- Uczestniczy w koordynowaniu udzielania odpowiedzi na zapytania i wezwania sądów, prokuratury i innych organów ścigania.
- Uczestniczy w koordynowaniu przygotowywania zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub wykroczenia oraz współpracuje z nimi w tym zakresie.
- Udziela niezbędnego wsparcia oraz współdziała z innymi komórkami Departamentu Obsługi Prawnej i Urzędu Transportu Kolejowego w zakresie realizacji zadań.
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w zakresie świadczenia pomocy prawnej.
- Wpis na listę radców prawnych
- Znajomość ustawy o transporcie kolejowym
- Znajomość ustawy o przewozie towarów niebezpiecznych
- Znajomość ustawy o systemie oceny zgodności
- Znajomość ustawy o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Znajomość Kodeksu Postępowania Administracyjnego
- Znajomość funkcjonowania administracji publicznej
- Umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office oraz systemy informacji prawnej)
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność pracy pod presją czasu
- Komunikatywność
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość ustawodawstwa z zakresu prawa cywilnego i postępowania cywilnego, prawa karnego i postępowania karnego, postępowania sądowo-administracyjnego, prawa europejskiego, prawa handlowego oraz prawa gospodarczego.
- Znajomość prawa zamówień publicznych.
- Znajomość prawa pracy.
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."