Nazwa pracodawcy:
Urząd Transportu Kolejowego w Warszawie

Data dodania:
2024-09-13

Nr referencyjny:
9264701pra

Miejsce pracy:
Polska, Warszawa
województwo: mazowieckie

Kontakt:

Urząd Transportu Kolejowego w Warszawie

Radca prawny

Opis stanowiska

Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa.



Budynek Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie oraz jego wyposażenie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.



Narzędzia i materiały pracy: komputer, telefon, drukarka, skaner.



Inne informacje: budynek klimatyzowany.



Zagrożenie korupcją.



Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.

Zakres zadań

  • Opiniuje pod względem formalnoprawnym, redakcyjnym i legislacyjnym projekty decyzji administracyjnych, porozumień, umów, pism oraz innych dokumentów i materiałów opracowywanych przez komórki organizacyjne.
  • Sporządza opinie prawne i udziela bieżących konsultacji i porad prawnych w zakresie stosowania prawa.
  • Sprawdza i opiniuje pod względem formalnoprawnym, redakcyjnym i legislacyjnym projekty aktów prawnych, zarządzeń i regulaminów.
  • Wykonuje zastępstwo procesowe Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego i Dyrektora Generalnego w postępowaniach sądowych, administracyjnych oraz przed innymi organami, instytucjami i podmiotami.
  • Uczestniczy w koordynowaniu udzielania odpowiedzi na zapytania i wezwania sądów, prokuratury i innych organów ścigania.
  • Uczestniczy w koordynowaniu przygotowywania zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub wykroczenia oraz współpracuje z nimi w tym zakresie.
  • Udziela niezbędnego wsparcia oraz współdziała z innymi komórkami Departamentu Obsługi Prawnej i Urzędu Transportu Kolejowego w zakresie realizacji zadań.

Wymagania

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w zakresie świadczenia pomocy prawnej.
  • Wpis na listę radców prawnych
  • Znajomość ustawy o transporcie kolejowym
  • Znajomość ustawy o przewozie towarów niebezpiecznych
  • Znajomość ustawy o systemie oceny zgodności
  • Znajomość ustawy o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość Kodeksu Postępowania Administracyjnego
  • Znajomość funkcjonowania administracji publicznej
  • Umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office oraz systemy informacji prawnej)
  • Umiejętność współpracy
  • Umiejętność pracy pod presją czasu
  • Komunikatywność
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość ustawodawstwa z zakresu prawa cywilnego i postępowania cywilnego, prawa karnego i postępowania karnego, postępowania sądowo-administracyjnego, prawa europejskiego, prawa handlowego oraz prawa gospodarczego.
  • Znajomość prawa zamówień publicznych.
  • Znajomość prawa pracy.

Kontakt Aplikuj!


W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."