Nazwa pracodawcy:
Najwyższa Izba Kontroli

Data dodania:
2024-10-08

Nr referencyjny:
9308747pra

Miejsce pracy:
Polska, Warszawa
województwo: mazowieckie

Kontakt:

Najwyższa Izba Kontroli

Doradca prawny w Departamencie Strategii

Opis stanowiska
Zadania realizowane na stanowisku:


Wynikające z § 16-20 Zarządzenia Nr 11/2020 Prezesa NIK z dnia 25 lutego 2020 r. w sprawie szczegółowych zasad przygotowania kontroli, zadań kontrolerów oraz zasad sporządzania informacji o wynikach kontroli, w szczególności:

  • wykonywanie czynności kontrolnych zgodnie z zasadami i trybem postępowania kontrolnego, programem kontroli lub tematyką kontroli doraźnej i poleceniami nadzorujących kontrolę;

  • ustalanie stanu faktycznego w zakresie działalności poddanej kontroli oraz dokumentowanie ustaleń;

  • sporządzanie projektów wymaganych dokumentów, w szczególności wystąpienia pokontrolnego oraz projektów powiadomień, o których mowa w art. 62a ustawy o NIK i zawiadomień, o których mowa w art. 63 ustawy o NIK, a także wymaganych sprawozdań z kontroli, w tym dotyczących finansowych rezultatów kontroli;

  • opracowanie projektu stanowiska w sprawie zastrzeżeń zgłoszonych do wystąpienia pokontrolnego;

  • analizowanie informacji przekazanych na podstawie art. 62 ustawy o NIK;

  • przygotowanie projektu powiadomienia, o którym mowa w art. 35c ust. 3 ustawy o NIK;

  • uczestniczenie w opracowywaniu i opiniowaniu projektów dokumentacji wewnętrznej znajdującej się we właściwościach Departamentu, w tym projektów zarządzeń Prezesa NIK, tematyk i programów kontroli;

  • informowanie dyrektora Departamentu o zmianach stanu prawnego w zakresie działania jednostki.


Wymagania
Wymagania wynikające z ustawy o NIK:


  • posiadanie obywatelstwa polskiego;

  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

  • niekaralność za przestępstwo popełnione z winy umyślnej;

  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;

  • wykształcenie wyższe prawnicze lub wyższe administracyjne II stopnia;

  • minimum 6 lat pracy zawodowej.


Kwalifikacje i kompetencje niezbędne na stanowisku:


  • wykształcenie wyższe prawnicze;

  • co najmniej 5 lat pracy zawodowej na stanowiskach związanych z przeglądem i doskonaleniem procedur wewnętrznych oraz projektowaniem nowych procedur wewnętrznych;

  • umiejętność obsługi prawniczych baz danych;

  • znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B1;

  • znajomość zagadnień organizacji i funkcjonowania administracji publicznej;

  • orientacja w bieżącej sytuacji społeczno-gospodarczej kraju;

  • znajomość prawnych aspektów funkcjonowania NIK;

  • profesjonalizm w realizacji powierzonych zadań oraz ukierunkowanie na interes publiczny;

  • zdolność analitycznego myślenia, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji;

  • umiejętność redagowania tekstów i syntetycznego wyrażania myśli w formie ustnej i pisemnej;

  • dobra organizacja pracy własnej, także w warunkach stresu i pod presją czasu;

  • umiejętność współpracy i budowania relacji;

  • nastawienie na rozwój zawodowy;

  • dobra znajomość pakietu MS Office (Word, Excel, Power Point, Outlook);

  • gotowość do wykonywania zadań poza siedzibą NIK (w tym w ramach delegacji służbowych).


Oczekiwania dodatkowe:


  • doświadczenie zawodowe w zakresie kontroli lub audytu lub zgodności (ang. compliance).


Oferujemy
Oferujemy:


  • stabilne zatrudnienie w ramach umowy o pracę;

  • dostęp do szkoleń, możliwość rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji;

  • dodatkowe wynagrodzenie (tzw. trzynastka);

  • dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i jego dzieci;

  • składka PPK od pracodawcy w wysokości 4%.


Wymagane dokumenty:


  • życiorys zawodowy (CV) w języku polskim;

  • list motywacyjny w języku polskim;

  • dyplom potwierdzający wykształcenie wyższe​ prawnicze.


Etapy postępowania kwalifikacyjnego:


  • Etap I – wstępna selekcja złożonych ofert;

  • Etap II – weryfikacja kwalifikacji i kompetencji wybranymi metodami testowymi;

  • Etap III – rozmowa kwalifikacyjna z Komisją. Narzędziami wspierającymi proces mogą być kwestionariusze osobowości zawodowej.


Kontakt Aplikuj!


W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."