Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Zielonej Górze
Inspektor ochrony zabytków
Opis stanowiska
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa,
- praca w terenie - praca na wysokości powyżej 3 metrów,
- stres związany z obsługą petentów,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: budynek nie jest dostosowany dla osób ze szczególnymi potrzebami, posiada bariery architektoniczne (klatka schodowa, brak windy, schody). Ciągi komunikacyjne nie są przystosowane do szczególnych potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Zakres zadań
- prowadzi postępowania administracyjne w sprawach wydania pozwolenia na prace przy zabytku. Opracowuje projekty postanowień, decyzji, opinii, zaświadczeń, zaleceń oraz wytycznych konserwatorskich i innych zgodnie z przepisami o ochronie zabytków;
- dokonuje odbioru robót budowlanych, prac konserwatorskich i restauratorskich w zabytkach;
- prowadzi kontrole zabytku w celu określenia stanu zachowania, zgodności podejmowanych przy zabytku działań z przepisami prawa oraz opracowuje m.in. nakazy, zalecenia pokontrolne;
- opracowuje wnioski i określa warunki ochrony zabytków przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, decyzji o warunkach zabudowy i ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe historia sztuki, ochrona dóbr kultury, konserwatorstwo, zabytkoznawstwo, konserwacja i
restauracja dzieł sztuki lub pokrewne związane z ochroną zabytków, archeologia, budownictwo, architektura, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne, historia
- Znajomość ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
- Znajomość ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
- Znajomość prawa budowlanego
- Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
- Umiejętność interpretacji przepisów
- Umiejętność biegłej obsługi komputera (pakiet MS Office)
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Dobra organizacja pracy
- Umiejętność pracy w zespole
- Kreatywność
- Prawo jazdy kat. B.
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."