Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Główny specjalista
Opis stanowiska
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin
na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. Praca na stanowisku wiąże się z częsty reprezentowaniem urzędu na zewnątrz oraz z upoważnieniem do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą zastrzeżone.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami
Zakres zadań
- Współpracuje z Najwyższą Izbą Kontroli, w szczególności analizuje i opiniuje materiały NIK przekazane do Prezesa Rady Ministrów i Szefa Kancelarii oraz monitoruje realizację wniosków skierowanych do administracji publicznej.
- Wykonuje zadania nadzorcze związane z nadzorem Prezesa Rady Ministrów nad jednostkami nadzorowanymi przez Prezesa Rady Ministrów.
- Opracowuje zbiorcze sprawozdania, analizy i informacje przekazywane Prezesowi Rady Ministrów lub Kierownictwu KPRM.
- Wykonuje zadania związane z wdrażaniem standardów antykorupcyjnych skierowanych do osób pełniących wysokie stanowiska państwowe.
- Koordynuje, rozpatruje i monitoruje sprawy wynikające z interpelacji i zapytań poselskich oraz wniosków o dostęp do informacji publicznej, odpowiedzi dla sądów i prokuratury będących we właściwości Departamentu.
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne lub ekonomiczne
- Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w co najmniej jednym z następujących obszarów: opiniowania i projektowania regulacji prawnych lub nadzoru lub audytu lub kontroli, w tym kontroli zarządczej lub zarządzania projektami
- Posiadanie wiedzy w zakresie administracji publicznej, w tym rozwiązań prawnych przewidzianych dla jednostek nadzorowanych przez PRM i innych jednostek, np. tych, których dotyczą sprawozdania składane PRM i Informacje o wynikach kontroli NIK, systemowych regulacji prawnych, w tym: ustawa o Radzie Ministrów, ustawa o działach administracji rządowej, ustawa o finansach publicznych, ustawa o Najwyższej Izbie Kontroli, ustawa o wykonywaniu mandatu posła i senatora, ustawa o służbie cywilnej, organizacji i zarządzania w administracji publicznej, w tym metody zarządzania projektami, organizacji funkcjonowania urzędów, zasad funkcjonowania UE, zasad przygotowywania analizy SWOT i analizy ryzyka.
- Posiadanie umiejętności z zakresu obsługi programów programu pakietu Office oraz zaawansowanego wyszukiwania informacji, w tym za pomocą Internetu
- Posiadanie kompetencji miękkich: współpraca, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, rzetelności, komunikacja ( w tym wystąpienia publiczne), radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, myślenie analityczne, kreatywność
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym B2
- powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w zakresie prowadzenia spraw zaliczonych do co najmniej jednego z działów administracji: finanse publiczne, energia , klimat, środowisko, gospodarka wodna , gospodarka morska , rynki rolne, rozwój wsi, rybołówstwo
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."