Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie
Specjalista
Opis stanowiska
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań:
- praca w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości)
- praca przy komputerze – możliwość zapewnienia specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem
Zakres zadań
- Prowadzi Skład Chronologiczny Ministerstwa
- Prowadzi czynności związane z obiegiem dokumentów tradycyjnych (papierowych) i elektronicznych nośników danych w zasobach Składu Chronologicznego
- Okresowo wykonuje przegląd dokumentacji Składu Chronologicznego oraz nośników danych, wykonuje (lub zleca) backup danych z nośników danych, wykonuje uzupełniające odwzorowania cyfrowe dokumentów nie w pełni zeskanowanych oraz uzupełniające zasilania systemu EZD-PUW plikami z nośników danych
- Uczestniczy w opracowywaniu i aktualizacji procedur postępowania z dokumentacją, instrukcji kancelaryjnej oraz rzeczowego wykazu akt
- Współpracuje z archiwum zakładowym w celu zapewnienia prawidłowości i celowości gromadzenia, przechowywania, udostępniania, brakowania zbiorów Składu Chronologicznego pracownikom Urzędu
- Wspiera pracowników Ministerstwa (poprzez szkolenia/wykłady/instruktaże/opinie/komentarze/warsztaty praktyczne) w zakresie prawidłowego postępowania z dokumentami tradycyjnymi (papierowymi) i elektronicznymi nośnikami danych
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe
- Doświadczenie zawodowe: 0,5 roku w archiwum zakładowym albo powyżej 1,5 roku w jednostkach sektora finansów publicznych
- Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i rozporządzeń wykonawczych.
- Znajomość Statutu i regulaminu organizacyjnego Ministerstwa
- Znajomość zasad funkcjonowania ezd w administracji
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Ukończony kurs kancelaryjno-archiwalny I stopnia
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej umożliwiającej uzyskanie poświadczenia bezpieczeństwa dostępu do informacji o klauzuli "poufne" lub poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub
- Kompetencje behawioralne: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, rzetelność
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."