Nazwa pracodawcy:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Data dodania:
2024-11-20

Nr referencyjny:
9374797pra

Miejsce pracy:
Polska, Warszawa
województwo: mazowieckie

Kontakt:

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Główny specjalista

Opis stanowiska

Warunki pracy



  • Praca administracyjno-biurowa.

  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.

  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).

  • Zagrożenie korupcją.

  • Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

     





Zakres zadań

  • Prowadzi obsługę procesu legislacyjnego, w tym: opracowuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo; opiniuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo; uzgadnia i konsultuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych z właściwymi komórkami Ministerstwa, organami i instytucjami; reprezentuje Ministra w pracach nad projektami aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych (w tym: bierze udział w posiedzeniach konferencji uzgodnieniowych, Komisji Prawniczych, komitetów Rady Ministrów, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz w pracach parlamentarnych); prowadzi rządowy proces legislacyjny.
  • Dokonuje analiz prawnych: przygotowuje projekty opinii/ wyjaśnień/ interpretacji/ oceny; przygotowuje odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej/ inne wnioski i zapytania; przygotowuje i udziela odpowiedzi na interpelacje, wystąpienia i zapytania poselskie i senatorskie; sporządza opinie prawne.
  • Prowadzi obsługę udziału przedstawicieli Ministerstwa w spotkaniach i posiedzeniach krajowych/ międzynarodowych: przygotowuje i/ lub uzgadniania dokumenty prezentujące stanowisko Ministerstwa; przygotowuje instrukcje/ materiały dla przedstawicieli Ministerstwa; prowadzi i/ lub bierze udział w spotkaniach i posiedzeniach.
  • Monitoruje stan prawny i orzecznictwo oraz standardy/ rekomendacje/ wytyczne/ opinie, etc.: analizuje aktualny stan prawny, orzecznictwo i poglądy doktryny/ standardy/ rekomendacje/ wytyczne/ opinie; analizuje planowane zmiany prawne; zgłasza propozycje przepisów krajowych do oceny i notyfikacji do instytucji Unii Europejskiej; przekazuje informacje zainteresowanym; zbiera informacje dotyczące utworzenia rady pracowników, wpływające do ministra właściwego do spraw pracy.

Wymagania

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w prowadzeniu obsługi prawnej lub w pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych
  • Komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
  • Znajomość przepisów z zakresu zbiorowego prawa pracy: ustawy o związkach zawodowych i ustawy o organizacjach pracodawców
  • Wiedza z zakresu wykonywania zawodu psychologa
  • Znajomość technik legislacyjnych oraz rządowego procesu legislacyjnego
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Komunikatywność
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność współpracy
  • Umiejętność obsługi komputera MS Office
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe


Kontakt Aplikuj!


W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."