Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie
Starszy specjalista
Opis stanowiska
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań:
- praca w terenie
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
- zagrożenie korupcją
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza
administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa)
lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości)
- praca przy komputerze – możliwość zapewnienia specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem
Zakres zadań
- Prowadzi pod nadzorem kierownika kontroli czynności kontrolne, zgodnie z wymogami ustawy o kontroli w administracji rządowej oraz standardami kontroli w administracji rządowej, a także kontrole komórek organizacyjnych Ministerstwa
- Opracowuje dokumenty pokontrolne z przeprowadzonych kontroli wraz z aktami kontroli
- Opracowuje, w oparciu o poczynione ustalenia, informacje o wynikach kontroli, w tym przedstawia oceny kontrolowanych zagadnień oraz propozycje działań stanowiących odpowiedź na ustalenia kontroli
- Analizuje odpowiedzi kierowników kontrolowanych jednostek lub komórek, dokonuje oceny stopnia wykonania zaleceń pokontrolnych oraz proponuje dalszy tryb postępowania w przypadku stwierdzenia niepełnego wdrożenia badanego zalecenia pokontrolnego
- Rozpatruje zastrzeżenia zgłoszone do treści dokumentów pokontrolnych oraz formułuje propozycje zaleceń pokontrolnych zmierzających do usunięcia nieprawidłowości i poprawy efektywności działania kontrolowanych jednostek lub komórek
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe
- Doświadczenie zawodowe: 1 rok w obszarze kontroli lub audytu albo powyżej 2 lat w jednostkach sektora finansów publicznych
- Znajomość przepisów ustawy o kontroli w administracji rządowej, o instytutach badawczych, o finansach publicznych, o zamówieniach publicznych
- Kompetencje behawioralne: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, myślenie analityczne, współpraca
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."