Nazwa pracodawcy:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Data dodania:
2024-12-15

Nr referencyjny:
9410488pra

Miejsce pracy:
Polska, Warszawa
województwo: mazowieckie

Kontakt:

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Główny specjalista do spraw legislacji

Opis stanowiska

Warunki pracy



  • Praca administracyjno-biurowa.

  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.

  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).

  • Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).

Zakres zadań

  • Opiniuje projekty aktów normatywnych i dokumentów rządowych przygotowanych przez właściwe merytorycznie komórki organizacyjne MRPiPS w celu zapewnienia ich zgodności z systemem prawa, w tym z zasadami techniki prawodawczej.
  • Opiniuje projekty aktów normatywnych i dokumentów rządowych przygotowanych przez naczelne i centralne organy administracji rządowej w celu oceny ich zgodności z przepisami prawa dotyczącymi działów administracji rządowej, którymi kieruje Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
  • Ustala brzmienia projektów aktów normatywnych zgodnego z zasadami techniki prawodawczej i systemem prawa, we współpracy z Rządowym Centrum Legislacji, m.in. w ramach posiedzeń komisji prawniczej.
  • Wypracowuje wspólne stanowiska w przypadku rozbieżności prawnych odnośnie procedowanych projektów podczas konferencji uzgodnieniowych.
  • Opiniuje projekty umów międzynarodowych oraz konwencji przygotowanych przez naczelne i centralne organy administracji rządowej w celu oceny ich zgodności z przepisami prawa dotyczącymi działów administracji rządowej, którymi kieruje Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, a także opiniuje umowy międzynarodowe przygotowywane przez MRPiPS i inne dokumenty o charakterze międzynarodowym.
  • Przygotowuje komplet uzgodnionych projektów rozporządzeń w celu przedłożenia do podpisu Ministra.

Wymagania

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze i ukończona aplikacja legislacyjna
  • Znajomość aktów prawnych z działu zabezpieczenie społeczne, rodzina i praca
  • Znajomość procedur legislacyjnych (ustawy o Radzie Ministrów, Regulaminu pracy Rady Ministrów, Regulaminu Sejmu i Senatu, ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych, zasad techniki prawodawczej)
  • Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
  • Umiejętność myślenia analitycznego
  • Komunikatywność
  • Rzetelność
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność współpracy
  • Umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe


Kontakt Aplikuj!


W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."