Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
Inspektor wojewódzki
Opis stanowiska
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,
- praca w siedzibie urzędu, możliwe również wyjazdy służbowe (w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych),
- praca z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach i budynkach w których zlokalizowana jest siedziba Urzędu oraz poza nimi,
- praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
- większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej, praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, praca z klientem.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca siedząca w pozycji wymuszonej przed ekranem komputerowym,
- praca w niewielkich pokojach 2-3 osobowych,
- brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich, drzwi o odpowiedniej szerokości,
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz niesłyszącym.
Zakres zadań
- realizuje na terenie województwa lubelskiego programy rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” w celu udzielenia wsparcia finansowego na realizację zadań jednostkom samorządu terytorialnego i podmiotom niegminnym, w tym uczelni i podmiotów współpracujących z uczelniami, w zakresie tworzenia miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w instytucjach opiekuńczo – edukacyjnych dla małych dzieci, zgodnie z potrzebami lokalnej społeczności i zapewnienia ich funkcjonowania,
- organizuje i przeprowadza kontrolę jednostek samorządu terytorialnego oraz podmiotów niegminnych, w tym uczelni i podmiotów współpracujących z uczelniami, w celu ustalenia stanu faktycznego w kontrolowanej jednostce oraz zapewnienia prawidłowej realizacji zadań wynikających z zawartych umów w ramach resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” (nie dot. programu na lata 2022-2029),
- opracowuje okresowe informacje, oceny, analizy, sprawozdania dotyczące realizacji zadań wynikających z programów rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” oraz rejestru żłobków i klubów dziecięcych i programów rządowych celem przekazywania ich właściwym organom,
- rozpatruje skargi i wnioski wnoszone na jednostki samorządu terytorialnego z zakresu prowadzenia rejestru żłobków i klubów dziecięcych i opracowuje projekty odpowiedzi na skargi, celem ich załatwienia.
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub do 1 roku w realizacji programów/projektów
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej, o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, Kodeks postępowania administracyjnego oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw
- Znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wykształceni ekonomiczne lub prawnicze
- Znajomość ustawy o finansach publicznych oraz o rachunkowości
- Umiejętność właściwego stosowania przepisów prawnych
- Umiejętność argumentowania
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Umiejętność samodzielnej realizacji zadań
- Umiejętność pracy w zespole
- Komunikatywność
- Asertywność
- Umiejętność rozwiązywania problemów
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."