Nazwa pracodawcy:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Data dodania:
2024-12-18

Nr referencyjny:
9414454pra

Miejsce pracy:
Polska, Warszawa
województwo: mazowieckie

Kontakt:

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Specjalista

Opis stanowiska

Warunki pracy



  • Praca administracyjno-biurowa.

  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.

  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).

  • Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury).

  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.

  • Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.

  • Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

     





Zakres zadań

  • Koordynuje prace strony rządowej w Radzie Dialogu Społecznego: • przygotowuje materiały dla przedstawicieli Ministerstwa • konsultuje projektów protokołów, ustaleń, notatek z posiedzeń RDS i jej zespołów ze stroną rządową • konsultuje projekty uchwał RDS, wnioski partnerów społecznych ze stroną rządową • monitoruje realizację ustaleń wynikających z udziału w spotkaniach/ posiedzeniach • opracowuje wkłady do odpowiedzi zbiorczych na wystąpienia partnerów społecznych w RDS • przygotowuje tezy, notatki, dokumenty podsumowujące • bierze udział w spotkaniach i posiedzeniach • monitoruje terminowość wykonywania zapisów ustawy o Radzie Dialogu Społecznego.
  • Koordynuje prace Trójstronnych Zespołów Branżowych w aspektach: merytorycznym, organizacyjnym i informacyjnym • bierze udział i prowadzi obsługę merytoryczną w spotkaniach i posiedzeniach • monitoruje realizację ustaleń wynikających z udziału w spotkaniach/ posiedzeniach • przygotowuje/ uzgadnia dokumenty podsumowujące/sprawozdania • przygotowuje zaproszenia, materiały i inne niezbędne dokumenty do realizacji zadania • zapewnia właściwą obsługę techniczną spotkań • sporządza protokoły, notatki i inne pisemne informacje z przebiegu posiedzeń • przekazuje informacje zainteresowanym.
  • Współpracuje z organizacjami partnerów społecznych szczebla krajowego i branżowego: • organizuje spotkania Ministra ze związkami zawodowymi oraz organizacjami pracodawców w celu umożliwienia wymiany informacji, dyskusji na temat bieżącej sytuacji • prowadzi monitoring działalności instytucji z udziałem partnerów społecznych oraz realizacji zasad i polityki rządu w zakresie dialogu społecznego • pozyskuje i wymienia informacje z organizacjami partnerów społecznych o organizowanych konferencjach, seminariach, szkoleniach, publikacjach, opracowanych dokumentach – analizach, ekspertyzach promujących dialog społeczny.
  • Udziela informacji na wnioski i zapytania w zakresie właściwości Wydziału: • przygotowuje projekty odpowiedzi/wyjaśnień dotyczące instytucji dialogu • przygotowuje projekty odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej/ inne wnioski i zapytania • gromadzi materiały.

Wymagania

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Znajomość problematyki branż i związanych z nimi aspektów polityki społecznej i gospodarczej
  • Znajomość ustawy o Radzie Dialogu Społecznego i innych instytucjach dialogu społecznego
  • Znajomość ustawy o związkach zawodowych
  • Znajomość ustawy o organizacjach pracodawców
  • Komunikatywność
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Umiejętność współpracy
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność obsługi komputera: pakiet MS Office
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe


Kontakt Aplikuj!


W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."