Nazwa pracodawcy:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Data dodania:
2024-12-18

Nr referencyjny:
9414430pra

Miejsce pracy:
Polska, Warszawa
województwo: mazowieckie

Kontakt:

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Główny specjalista

Opis stanowiska

Warunki pracy



  • Praca administracyjno-biurowa.

  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.

  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).

  • Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.

  • Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

     





Zakres zadań

  • Prowadzi rejestr ponadzakładowych układów zbiorowych pracy, w tym: • dokonuje wpisów do rejestru ponadzakładowych układów zbiorowych pracy w zakresie informacji o zawarciu układu, protokołu dodatkowego, wypowiedzeniu, zawieszeniu układu oraz innych zmianach; • aktualizuje dane; • przygotowuje informacje o ponadzakładowych układach zbiorowych pracy do zamieszczenia na stronach internetowych Ministerstwa i/lub Departamentu.
  • Dokonuje oceny, złożonych w trybie rejestracji ponadzakładowych układów zbiorowych pracy, porozumień o stosowaniu tych układów, protokołów dodatkowych oraz innych wniosków dotyczących układów, w tym: • sprawdza wnioski pod kątem ich zgodności z przepisami prawa; • prowadzi postępowania wyjaśniające; • wnioskuje o uzupełnianie braków w dokumentacji złożonej przez strony układu; • przygotowuje pisma w zakresie dokonania lub odmowy wpisu do rejestru.
  • Dokonuje analiz prawnych w ramach zbiorowego prawa pracy w zakresie właściwości Wydziału, pod kątem zgodności ze standardami i dokumentami MOP, Rady Europy i UE, we współpracy z Wydziałem Koordynacji Współpracy Międzynarodowej: • opracowuje odpowiedzi w zakresie zbiorowego prawa pracy w związku z realizowaniem konwencji MOP; • opracowuje wkłady merytoryczne w związku z materiałami przekazywanymi do Wydziału dotyczącymi prac legislacyjnych UE odnoszących się do układów zbiorowych pracy; • przygotowuje projekty opinii, wyjaśnień oraz innych dokumentów z tego zakresu.
  • Udziela odpowiedzi na zapytania dotyczące ponadzakładowych układów zbiorowych pracy oraz wkładów merytorycznych w związku z wnioskami o udostepnienie informacji publicznej w tym zakresie: • przygotowuje wyjaśnienia dotyczące ponadzakładowych układów zbiorowych pracy; • przygotowuje projekty odpowiedzi na zapytania obywateli, związków zawodowych, pracodawców i ich organizacji, sądów oraz innych podmiotów, dotyczących ponadzakładowych układów zbiorowych pracy; • przygotowuje wkłady merytoryczne do odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej w tym zakresie.
  • Realizuje powierzone zadania w procesie legislacyjnym dotyczącym zbiorowego prawa pracy, w tym układów zbiorowych pracy: • opracowuje założenia do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów inicjowanych przez Ministerstwo; • opiniuje projekty aktów prawnych wewnętrznie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo; • opiniuje projekty aktów prawnych oraz innych dokumentów inicjowanych poza Ministerstwem.

Wymagania

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w zakresie współpracy z partnerami społecznymi
  • Komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
  • Znajomość przepisów dotyczących legislacji
  • Znajomość Kodeksu pracy, w szczególności przepisów Działu XI
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Rzetelność
  • Komunikatywność
  • Umiejętność współpracy
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność obsługi komputera: pakiet MS Office
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe


Kontakt Aplikuj!


W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."