Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie
Specjalista
Opis stanowiska
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Praca przy komputerze.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,
- miejsce pracy: II p.,
- budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter przyschodowy. Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre - syntezator mowy. Budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami,
niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Realizuje i monitoruje przebieg opiniowania projektów aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych w ramach uzgodnień międzyresortowych - analizuje projekt i przedstawia propozycje w zakresie wyboru komórki organizacyjnej, właściwej do rozpatrzenia projektu, kontroluje terminowość udzielania odpowiedzi, a także przygotowuje stanowisko Ministra, na podstawie uwag zgłoszonych przez komórki organizacyjne Ministerstwa
- Wykonuje zalecenia Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu i przekazuje do komórek organizacyjnych Ministerstwa informacje o konieczności realizowania zadań nałożonych na Ministra, zawartych w protokołach ustaleń z posiedzeń Zespołu
- Opiniuje pod względem prawnym, redakcyjnym i legislacyjnym projekty aktów normatywnych, innych dokumentów rządowych oraz programów, inicjowanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa przekazywane m.in. do uzgodnień międzyresortowych i do podpisu przez Ministra oraz do podpisu „w porozumieniu” przez Ministra, a także akty normatywne wydawane przez innych ministrów
- Sygnalizuje właściwym komórkom organizacyjnym potrzebę zmian regulacji prawnych, w celu usunięcia istniejących problemów prawnych, wypełnienia luki prawnej w aktach normatywnych lub dostosowania regulacji do obowiązującego stanu prawnego i postępu technologiczno-naukowego
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w zakresie związanym z opracowywaniem aktów prawnych lub w administracji publicznej
- Znajomość przepisów prawa oraz orzecznictwa sądów w zakresie działania ministra właściwego do spraw aktywów państwowych oraz łączności
- Znajomość zasad techniki prawodawczej
- Znajomość procesu legislacyjnego
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
- Umiejętność obsługi systemów informacji prawnej (np. LEX, Legalis)
- Umiejętności i kompetencje: pracy w zespole, dobrej organizacji pracy, argumentowania, kreatywność, rzetelność, komunikatywność, analizy i syntezy informacji
- [Nie dotyczy osób urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później] W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."