Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Referent prawno-administracyjny
Opis stanowiska
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- Praca biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych.
- Zadania wykonywane w siedzibie urzędu.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- Stanowisko pracy usytuowane jest na IV piętrze.
- Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, stanowisko pracy odpowiednio wyposażone i dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych.
Zakres zadań
- udziela opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa
- prowadzi postępowania administracyjne
- prowadzi rejestr skarg i wniosków
- prowadzi ewidencję oświadczeń lustracyjnych
- opiniuje pod względem prawnym projekty aktów normatywnych wydawane przez kuratora
- opiniuje pod względem prawnym akty normatywne jednostek samorządu terytorialnego przekazywane kuratorowi do zaopiniowania przez wojewodę
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej
- znajomość przepisów ustawy o systemie oświaty
- znajomość przepisów ustawy Prawo oświatowe
- znajomość przepisów ustawy Karta Nauczyciela
- znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
- znajomość przepisów ustawy o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów tzw. "ustawy lustracyjnej"
- umiejętność obsługi komputera (Word)
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."