Archiwum Państwowe w Koszalinie
Starszy archiwista
Opis stanowiska
Warunki pracy
- praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowa
- praca przed monitorem komputera, powyżej 4 godzin dziennie
- praca z materiałami archiwalnymi, możliwość narażenia na czynniki biologiczne: grzyby i roztocza kurzu domowego
Stanowisko pracy zlokalizowane na drugim piętrze urzędu (budynek 2 piętrowy), konieczność poruszania się między kondygnacjami po schodach - w budynku brak windy osobowej. Obiekt wyposażony w platformę pionową przy wejściu głównym oraz w dźwig towarowy do przewozu akt znajdujący się wewnątrz.
Pomieszczenie sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.
Zakres zadań
- Ewidencjonuje, porządkuje i opracowuje materiały archiwalne zgodnie z zasadami archiwalnymi oraz obowiązującymi przepisami metodycznymi w celu przygotowania ich do udostępniania i popularyzacji.
- Sporządza archiwalne pomoce ewidencyjno-informacyjne oraz pomoce archiwalne wyższego rzędu.
- Digitalizuje materiały archiwalne w celu ich zabezpieczania i udostępniania oraz kontroluje jakość wykonania skanów.
- Przekazuje skany wykonane przez Archiwum Państwowe w Koszalinie do serwisu www.szukajwarchiwach.gov.pl
- Rozpoznaje przynależność zespołową akt, nadaje układ wewnętrzny jednostkom archiwalnym dokumentacji tradycyjnej.
- Dokonuje oceny wartości dokumentacji w kontekście brakowania wewnętrznego jednostek, opisuje teczki aktowe.
- Segreguje akta w zespole, nadaje im układ, sporządza wstępy do inwentarzy i przedstawia je do zatwierdzania.
- Opisuje jednostki archiwalne w systemie ZoSIA oraz wprowadza do systemu spisy zdawczo-odbiorcze materiałów archiwalnych przyjmowanych do zasobu.
- Bierze udział w projektach popularyzatorskich, edukacyjnych i wydawniczych.
- Bierze udział w skontrum zasobu archiwalnego w celu kontroli jego ewidencji.
- Realizuje zamówienia materiałów archiwalnych dla użytkowników Czytelni Akt (w zastępstwie).
- Zajmuje się opakowywaniem, paginowaniem i znakowaniem materiałów archiwalnych.
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe o profilu historycznym
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego pracy w instytucjach ochrony dziedzictwa narodowego, wymagane doświadczenie w pracy z materiałami archiwalnymi i archiwaliami
- Znajomość historii regionalnej
- Podstawowa wiedza z zakresu przepisów prawa archiwalnego
- Komunikatywność
- Łatwość wypowiedzi i pisania tekstów
- Umiejętność pracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego i/ lub niemieckiego w stopniu komunikatywnym
- Umiejętność obsługi programów i baz archiwalnych
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."