Nazwa pracodawcy:
Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie

Data dodania:
2024-12-20

Nr referencyjny:
9417910pra

Miejsce pracy:
Polska, Lublin
województwo: lubelskie

Kontakt:

Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie

Inspektor wojewódzki

Opis stanowiska

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:





  • praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,

  • praca w siedzibie urzędu, możliwe również wyjazdy służbowe (w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych),

  • praca z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach i budynkach w których zlokalizowana jest siedziba Urzędu oraz poza nimi,

  • praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,

  • większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej, praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, praca z klientem.



Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:





  • praca siedząca w pozycji wymuszonej przed ekranem komputerowym,

  • praca w niewielkich pokojach 2-3 osobowych,

  • brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich, drzwi o odpowiedniej szerokości,

  • brak oznaczeń dla osób niewidomych,

  • brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz niesłyszącym.

Zakres zadań

  • organizuje i przeprowadza kontrolę jednostek wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej w celu ustalenia stanu faktycznego w kontrolowanej jednostce oraz zapewnienia prawidłowej realizacji zadań, jak również spełniania określonych przepisami standardów, a także zgodności zatrudnienia pracowników ww. jednostek z wymaganymi kwalifikacjami,
  • realizuje rządowe programy z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, w tym dokonuje oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert, opracowuje projekty umów na realizowane zadania oraz dokonuje rozliczenia dotacji, a także sporządza sprawozdania z ich realizacji w celu poprawy jakości działalności jednostek i prawidłowej realizacji zadań oraz opracowuje projekty zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w celu eliminacji nieprawidłowości związanych z wydatkowaniem środków publicznych,
  • organizuje i przeprowadza kontrolę realizacji zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej wykonywanych przez jednostki samorządu powiatowego oraz podmioty niepubliczne realizujące zadania na podstawie umów z organami administracji rządowej i samorządowej w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu wykonywania zadań,
  • rozpatruje skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania jednostek podlegających kontroli oraz pisma interwencyjne w ramach zadań stanowiska w celu eliminowania nieprawidłowości lub poprawy jakości świadczonych usług,
  • opracowuje projekty decyzji administracyjnych dot. wydawania lub cofania zezwoleń na prowadzenie placówek opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych i interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych oraz projekty decyzji dot. wyrażenia zgody na likwidację ww. placówek, w celu zapewnienia ich funkcjonowania zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • opracowuje projekty zezwoleń na umieszczenie w tym samym czasie większej liczby dzieci, nie więcej jednak niż 10 w placówce opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego, zezwoleń na umieszczenie większej liczby dzieci, nie więcej niż 45 w regionalnej placówce opiekuńczo-terapeutycznej oraz zezwoleń na przyjęcie kolejnego dziecka w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, w przypadku gdy dziecko lub osoba, która osiągnęła pełnoletność przebywając w pieczy zastępczej lub osoba opuszczająca rodzinną pieczę zastępczą jako niepełnoletnia, zostały umieszczone w: domu pomocy społecznej, specjalnym ośrodku szkolno- wychowawczym, młodzieżowym ośrodku wychowawczym, młodzieżowym ośrodku socjoterapii zapewniającym całodobową opiekę, specjalnym ośrodku wychowawczym, hospicjum stacjonarnym, oddziale medycyny paliatywnej, areszcie śledczym, schronisku dla nieletnich, zakładzie karnym, zakładzie poprawczym, okręgowym ośrodku wychowawczym w celu zapewnienia ich funkcjonowania zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • przygotowuje projekty decyzji administracyjnych dot. kar pieniężnych za niezrealizowanie zaleceń pokontrolnych na podstawie ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, a także w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej oraz za wykonywanie zadań placówki wsparcia dziennego, placówki opiekuńczo-wychowawczej, regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej i interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego lub ośrodka adopcyjnego bez zezwolenia odpowiednio wójta, starosty albo Wojewody lub bez zlecenia odpowiednio wójta, starosty albo marszałka województwa w celu egzekwowania obowiązujących przepisów prawnych.

Wymagania

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo, pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, nauki o rodzinie lub na innym kierunku, którego program obejmuje resocjalizację, pracę socjalną, pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego a) w zawodzie pedagoga lub psychologa albo w zakresie resocjalizacji lub pracy z dziećmi lub rodziną w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej lub innych instytucjach zajmujących się problematyką dziecka i rodziny oraz b) posiadanie zaświadczenia o ukończeniu szkoleń w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej w wymiarze co najmniej 100 godzin albo ukończenie specjalizacji II stopnia w zawodzie pracownik socjalny ze specjalnością "praca socjalna z osobą i rodziną z problemem przemocy
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Znajomość ustaw: o wspieraniu rodziny i systemu pieczy zastępczej, o przeciwdziałaniu przemocy domowej, o pomocy społecznej, Kodeks postępowania administracyjnego, o służbie cywilnej, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o finansach publicznych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw
  • Znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Umiejętność obsługiwania arkusza kalkulacyjnego Excel oraz specjalistycznej aplikacji komputerowej CAS
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Umiejętność działania w sytuacjach stresowych
  • Komunikatywność

Kontakt Aplikuj!


W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."