Urząd Regulacji Energetyki w Warszawie
Specjalista
Opis stanowiska
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach. Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: obiekt przy ul. Marszałka J. Piłsudskiego 49-57 we Wrocławiu w części ogólnodostępnej jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Zakres zadań
- prowadzi postępowania administracyjne dotyczące obszaru taryfowania przedsiębiorstw energetycznych działających na rynku energii elektrycznej, ciepła i paliw gazowych
- monitoruje działalność przedsiębiorstw energetycznych na rynku energii elektrycznej, ciepła i gazu
- przygotowuje decyzje administracyjne w sprawach dotyczących wymierzania kar pieniężnych zgodnie z właściwością Oddziału
- rozpatruje skargi i udziela odpowiedzi na zapytania dotyczące obszaru funkcjonowania przedsiębiorstw energetycznych
- przygotowuje dane do opracowania raportów, sprawozdań i analiz na potrzeby sprawozdawczości wewnętrznej
- monitoruje realizację przez przedsiębiorstwa energetyczne obowiązków w zakresie sposobu prowadzenia ewidencji księgowej i udostępniania sprawozdań finansowych, w odniesieniu do przedsiębiorstw składających wnioski o zatwierdzenie taryf
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe
- Wiedza z zakresu rachunkowości w kontekście taryfowania na gruncie prawa energetycznego
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- Umiejętność oceny ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw
- Umiejętność interpretacji przepisów prawa oraz stosowania prawa w praktyce
- Umiejętność argumentowania
- Umiejętność pracy w zespole
- Umiejętność pracy z trudnym klientem
- Umiejętność obsługi pakietu MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."