Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie
Starszy specjalista
Opis stanowiska
Warunki pracy
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie;
- budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz.
Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie Ministerstwa: https://www.gov.pl/web/edukacja/informacja-dla-osob-majacych-trudnosci-w-poruszaniu-sie
Zakres zadań
- Analizuje umowy pod względem formalnym i sprawdza zgodność zawieranych umów cywilno-prawnych z planem finansowym. Dokonuje terminowego zgłoszenia i wyrejestrowania zleceniobiorców.
- Kompletuje i weryfikuje dokumenty stanowiące podstawę do sporządzania list wynagrodzeń bezosobowych. Sporządza listy wynagrodzeń bezosobowych, przygotowuje na ich podstawie przelewy.
- Dokonuje okresowych analiz i zestawień weryfikujących poprawność zapisów księgowych w stosunku do planu finansowego i zaangażowania środków oraz dokonuje korekty zapisów księgowych.
- Nalicza miesięczne zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, przygotowuje roczne deklaracje podatkowe (PIT-y) z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie list wypłat.
- Sporządza deklaracje ZUS-DRA; RCA; RSA; RZA oraz dokonuje płatności.
- Sporządza sprawozdanie PNT-01 i przesyła je do Głównego Urzędu Statystycznego.
- Kompletuje dokumentację księgową zgodnie z obowiązującymi przepisami RODO oraz wykonuje inne polecenia przełożonego, w tym zastępuje wyznaczonych pracowników podczas ich nieobecności, włącza się w inne prace zespołu w momencie okresowego spiętrzenia zadań
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze płac
- Znajomość ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
- Znajomość przepisów kodeksu pracy
- Znajomość przepisów i zasad naliczania składek ZUS, wynagrodzeń i umów cywilnoprawnych
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej (podział, zasady organizacji i działania), w tym służby cywilnej (organizacja sc, prawa i obowiązki członków korpusu służby cywilnej)
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Znajomość przepisów dotyczących ochrony danych osobowych
- Znajomość obsługi systemu komputerowego „PŁATNIK"
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego w zakresie działu „przepisy ogólne"
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Samodzielność i inicjatywa
- Rzetelność
- Współpraca
- Komunikacja
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- kurs księgowości I stopnia
- szkolenie w zakresie rozliczenia wynagrodzeń
- umiejętność obsługi systemu Enova, Quorum w zakresie plac
- umiejętność obsługi systemów bankowości elektronicznej (NBP, BGK)
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."