Nazwa pracodawcy:
Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie

Data dodania:
2025-01-01

Nr referencyjny:
9428236pra

Miejsce pracy:
Polska, Warszawa
województwo: mazowieckie

Kontakt:

Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie

Główny specjalista

Opis stanowiska

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Praca przy komputerze. Praca pod presją czasu.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:





  • praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,

  • miejsce pracy: II p.

  • budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter
    przyschodowy. Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre - syntezator mowy. Budynek
    może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • Prowadzi sprawy z zakresu nawiązania, trwania oraz ustania stosunku pracy pracowników, w tym osób oddelegowanych lub przeniesionych do wykonywania zadań w Ministerstwie i przygotowuje niezbędną dokumentację.
  • Wprowadza do systemu ewidencji kadrowej oraz kontroluje poprawność danych dotyczących nawiązania, trwania oraz ustania stosunku pracy pracowników.
  • Zapewnia prawidłowy obieg danych personalnych w ramach wykonywanej pracy i współpracuje w tym zakresie z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa, pracownikiem służby BHP oraz Inspektorem Ochrony Danych.
  • Sporządza raporty, zestawienia, analizy z zakresu realizowanych zadań.
  • Zakłada i prowadzi akta osobowe oraz dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy pracowników, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie regulacjami.
  • Prowadzi sprawy związane z zapewnieniem pracownikom badań profilaktycznych z zakresu medycyny pracy, w szczególności przygotowuje skierowania na wstępne, okresowe, kontrolne lub profilaktyczne badania lekarskie. Kontroluje ważność badań i współpracuje w tym zakresie z przychodnią lekarską.
  • Przygotowuje zaświadczenia o zatrudnieniu, zestawienia i inne dokumenty z zakresu spraw pracowniczych oraz udziela informacji uprawnionym instytucjom zewnętrznym w sprawach związanych z zatrudnieniem pracowników Ministerstwa.
  • Prowadzi, monitoruje i analizuje strukturę zatrudnienia i fundusz wynagrodzeń oraz proponuje rozwiązania w tym zakresie.
  • Opracowuje projekty odpowiedzi na interpelacje, zapytania posłów, interwencje poselskie i senatorskie, oświadczenia senatorów, wnioski o udostępnienie informacji publicznej i ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, zapytania dziennikarskie oraz inne wystąpienia kierowane do Wydziału.

Wymagania

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi kadrowej
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej.
  • Znajomość ustawy – Kodeks pracy wraz z aktami wykonawczymi.
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej wraz z aktami wykonawczymi.
  • Znajomość ustawy o pracownikach urzędów państwowych wraz z aktami wykonawczymi.
  • Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych.
  • Znajomość zasad wynagradzania osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe.
  • Znajomość przepisów z zakresu ochrony danych osobowych.
  • Znajomość przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych.
  • Znajomość przepisów z zakresu wyłączenia od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.
  • Umiejętność obsługi pakietu MS Office, w tym MS Word i MS Excel.
  • Umiejętność obsługi programu Płatnik.
  • Umiejętność obsługi Platformy Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
  • Umiejętność obsługi systemu informacji prawnej, np. LEX, Legalis.
  • Umiejętności interpersonalne: komunikatywność, pracy w zespole, analitycznego myślenia, wysoka kultura osobista, asertywność, rzetelność.
  • [Nie dotyczy osób urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później] W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie z zakresu prawa pracy.
  • Studia podyplomowe z zakresu kadr.
  • Umiejętność obsługi programu kadrowo-płacowego Quorum.

Kontakt Aplikuj!


W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."