Nazwa pracodawcy:
Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej w Warszawie

Data dodania:
2025-01-29

Nr referencyjny:
9474136pra

Miejsce pracy:
Polska, Warszawa
województwo: mazowieckie

Kontakt:

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej w Warszawie

Główny specjalista

Opis stanowiska

Warunki pracy



  • Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie

  • Zagrożenie korupcją

  • Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz

  • Stres związany z przeprowadzeniem kontroli w innych instytucjach, a także związany z prezentowaniem stanowiska departamentu w trakcie wystąpień przed sądami, negocjacji dotyczących nakładania korekt i konsultacji dokumentów

  • Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie ministerstwa https://www.gov.pl/web/fundusze-regiony/informacja-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami

Zakres zadań

  • Uczestniczy we wdrażaniu programów: Fundusze Europejskiej na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko (FEnIKS) 2021-2027 i Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) 2007-13 i 2014-20, m.in. przygotowuje i prowadzi uzgodnienia/konsultacje dokumentów wydawanych w zakresie kwalifikowania wydatków i kontroli (takich jak wytyczne, zalecenia, podręczniki), przygotowuje i aktualizuje inne dokumenty wdrożeniowe oraz uczestniczy w przygotowaniu interpretacji i stanowisk Ministerstwa dotyczących ww. dokumentów, uczestniczy w spotkaniach grup roboczych,
  • Prowadzi kontrole, wizyty monitoringowe i wizje lokalne, m.in. przygotowuje i prowadzi kontrole systemowe w instytucjach systemu wdrażania Funduszy Europejskich, przygotowuje sprawozdania pokontrolne, rekomendacje itp. i monitoruje ich wdrożenie,
  • Uczestniczy w prowadzeniu postępowań administracyjnych i pozaadministracyjnych, m.in. opracowuje lub opiniuje projekty wkładów do decyzji i rozstrzygnięć wydawanych w departamencie w zakresie kwalifikowania wydatków i kontroli, uczestniczy w procedurach odwoławczych prowadzonych w departamencie,
  • Przeprowadza analizy prawne na potrzeby ustanawiania zasad lub oceny kwalifikowalności wydatków i kontroli, m.in. przygotowuje opinie prawne, opiniuje projekty dokumentów, opracowuje wzory umów, przygotowuje i prowadzi szkolenia z zakresu zagadnień związanych z kwalifikowalnością wydatków, udziela porad prawnych beneficjentom i instytucjom
  • Informuje, potwierdza i usuwa nieprawidłowości wynikające z naruszenia zasad kwalifikowalności wydatków, m.in. weryfikuje proces nakładania korekt finansowych wynikających z naruszenia zasad kwalifikowalności wydatków, uczestniczy w tworzeniu i aktualizowaniu wytycznych w zakresie korygowania wydatków, weryfikuje i przekazuje informacje dotyczące nieprawidłowości
  • Prowadzi postępowania w zakresie modyfikacji lub odstępstw od zasad kwalifikowalności wydatków, m.in. analizuje wnioski, przygotowuje projekty stanowisk w sprawach odstępstw, wzywa do uzupełnienia braków
  • Uczestniczy w zamykaniu programów, m.in. udziela wyjaśnień i odpowiedzi dot. dokumentacji, weryfikuje wyjaśnienia i usunięcie nieprawidłowości w obszarze kwalifikowalności wydatków,
  • Nadzoruje proces kontroli kwalifikowalności wydatków i zamówień delegowanym do właściwych instytucji (IP, IW) oraz proces kontroli kwalifikowalności wydatków i zamówień realizowanym w IZ, m.in. analizuje informacje i raporty pokontrolne, monitoruje proces wdrażania działań naprawczych

Wymagania

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne lub ekonomiczne
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze funduszy unijnych
  • Znajomość zasad wdrażania funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności, w tym znajomość polskich i europejskich przepisów w tym zakresie
  • Znajomość zasad kwalifikowalności i rozliczana wydatków
  • Znajomość zasad prowadzenia kontroli i audytów
  • Znajomość procesu inwestycyjnego dla dużych projektów infrastrukturalnych
  • Znajomość ustawy Prawo Zamówień Publicznych w zakresie realizacji projektów infrastrukturalnych
  • Umiejętność obsługi MS Office: Word, Excel
  • Znajomość jez. Angielskiego na poziomie min. B2
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, rzetelność, myślenie analityczne,
  • Niepracowanie lub niepełnienie służby zawodowej w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów ( Dz. U z 2023 r. poz. 342, 497 i 1195), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe


Kontakt Aplikuj!


W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."