Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej w Warszawie
Główny specjalista
Opis stanowiska
Warunki pracy
- Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie
- Zagrożenie korupcją
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
- Stres związany z przeprowadzeniem kontroli w innych instytucjach, a także związany z prezentowaniem stanowiska departamentu w trakcie wystąpień przed sądami, negocjacji dotyczących nakładania korekt i konsultacji dokumentów
- Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie ministerstwa https://www.gov.pl/web/fundusze-regiony/informacja-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami
Zakres zadań
- Uczestniczy we wdrażaniu programów: Fundusze Europejskiej na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko (FEnIKS) 2021-2027 i Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) 2007-13 i 2014-20, m.in. przygotowuje i prowadzi uzgodnienia/konsultacje dokumentów wydawanych w zakresie kwalifikowania wydatków i kontroli (takich jak wytyczne, zalecenia, podręczniki), przygotowuje i aktualizuje inne dokumenty wdrożeniowe oraz uczestniczy w przygotowaniu interpretacji i stanowisk Ministerstwa dotyczących ww. dokumentów, uczestniczy w spotkaniach grup roboczych,
- Prowadzi kontrole, wizyty monitoringowe i wizje lokalne, m.in. przygotowuje i prowadzi kontrole systemowe w instytucjach systemu wdrażania Funduszy Europejskich, przygotowuje sprawozdania pokontrolne, rekomendacje itp. i monitoruje ich wdrożenie,
- Uczestniczy w prowadzeniu postępowań administracyjnych i pozaadministracyjnych, m.in. opracowuje lub opiniuje projekty wkładów do decyzji i rozstrzygnięć wydawanych w departamencie w zakresie kwalifikowania wydatków i kontroli, uczestniczy w procedurach odwoławczych prowadzonych w departamencie,
- Przeprowadza analizy prawne na potrzeby ustanawiania zasad lub oceny kwalifikowalności wydatków i kontroli, m.in. przygotowuje opinie prawne, opiniuje projekty dokumentów, opracowuje wzory umów, przygotowuje i prowadzi szkolenia z zakresu zagadnień związanych z kwalifikowalnością wydatków, udziela porad prawnych beneficjentom i instytucjom
- Informuje, potwierdza i usuwa nieprawidłowości wynikające z naruszenia zasad kwalifikowalności wydatków, m.in. weryfikuje proces nakładania korekt finansowych wynikających z naruszenia zasad kwalifikowalności wydatków, uczestniczy w tworzeniu i aktualizowaniu wytycznych w zakresie korygowania wydatków, weryfikuje i przekazuje informacje dotyczące nieprawidłowości
- Prowadzi postępowania w zakresie modyfikacji lub odstępstw od zasad kwalifikowalności wydatków, m.in. analizuje wnioski, przygotowuje projekty stanowisk w sprawach odstępstw, wzywa do uzupełnienia braków
- Uczestniczy w zamykaniu programów, m.in. udziela wyjaśnień i odpowiedzi dot. dokumentacji, weryfikuje wyjaśnienia i usunięcie nieprawidłowości w obszarze kwalifikowalności wydatków,
- Nadzoruje proces kontroli kwalifikowalności wydatków i zamówień delegowanym do właściwych instytucji (IP, IW) oraz proces kontroli kwalifikowalności wydatków i zamówień realizowanym w IZ, m.in. analizuje informacje i raporty pokontrolne, monitoruje proces wdrażania działań naprawczych
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne lub ekonomiczne
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze funduszy unijnych
- Znajomość zasad wdrażania funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności, w tym znajomość polskich i europejskich przepisów w tym zakresie
- Znajomość zasad kwalifikowalności i rozliczana wydatków
- Znajomość zasad prowadzenia kontroli i audytów
- Znajomość procesu inwestycyjnego dla dużych projektów infrastrukturalnych
- Znajomość ustawy Prawo Zamówień Publicznych w zakresie realizacji projektów infrastrukturalnych
- Umiejętność obsługi MS Office: Word, Excel
- Znajomość jez. Angielskiego na poziomie min. B2
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, rzetelność, myślenie analityczne,
- Niepracowanie lub niepełnienie służby zawodowej w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów ( Dz. U z 2023 r. poz. 342, 497 i 1195), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."