Urząd Statystyczny w Katowicach
Samodzielny księgowy
Opis stanowiska
Warunki pracy
praca administracyjno-biurowa / praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie / użytkowanie sprzętu biurowego / wyjazdy służbowe – szkolenia, spotkania / praca w terenie / praca na stanowisku biurowym, przy oświetleniu naturalnym i sztucznym / budynek czterokondygnacyjny z windą /
Zakres zadań
- Dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów finansowych dotyczących operacji gospodarczych w celu wyeliminowania błędów i nieprawidłowości. Kontroluje dokumenty celem prawidłowego i rzetelnego przedstawienia sytuacji finansowej i majątkowej Urzędu.
- Dekretuje dowody księgowe i prowadzi ewidencję księgową operacji gospodarczych w zakresie działalności budżetowej, ZFŚS i pozabudżetowej Urzędu, analizuje prawidłowość zapisów księgowych i obrotów sald kont księgowych w celu dostarczenia rzetelnych danych o sytuacji finansowej i majątkowej Urzędu oraz przekazania aktualnej informacji o stanie wykonania wydatków budżetowych.
- Sporządza raporty, informacje, sprawozdania budżetowe i statystyczne, monitoruje prawidłowość realizacji poniesionych kosztów i wykonanych wydatków w celu przekazania aktualnej informacji o stanie wykonania wydatków budżetowych oraz sytuacji finansowej i majątkowej Urzędu.
- Prowadzi rozliczenia w zakresie wydatków rzeczowych Urzędu z tytułu realizowanych zakupów materiałów, usług, środków trwałych i inwestycji w celu utrzymania ciągłości pracy i zapewnienia sprawnego funkcjonowania Urzędu.
- Nalicza wynagrodzenia osobowe, bezosobowe i inne świadczenia oraz oblicza zasiłki, składki na ubezpieczenia społeczne, fundusz pracy, podatek dochodowy od osób fizycznych, wpłaty PPK w celu realizacji zobowiązań wynikających z zawartych umów.
- Współpracuje przy opracowywaniu miesięcznego zapotrzebowania na środki finansowe, prognoz oraz na bieżąco aktualizuje zapotrzebowanie wydatków budżetowych, terminowo przygotowuje przelewy na płatności bezgotówkowe w celu zagwarantowania terminowej spłaty zobowiązań oraz zapewnienia odpowiednich środków pieniężnych na rachunku bankowym Urzędu.
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego praca w księgowości, wydziałach finansowych
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Znajomość ustawy o statystyce publicznej
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe - poszukiwanie informacji
- Współpraca
- Komunikacja interpersonalna i pisemna
- Rzetelność
- Znajomość MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Znajomość przepisów z zakresu: ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Myślenie analityczne
- Orientacja na klienta/interesanta
- Negocjowanie
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."