Nazwa pracodawcy:
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie

Data dodania:
2025-01-30

Nr referencyjny:
9476461pra

Miejsce pracy:
Polska, Warszawa
województwo: mazowieckie

Kontakt:

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie

Główny specjalista

Opis stanowiska

Warunki pracy

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy oraz warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:





  • budynek bez podjazdu dla wózków inwalidzkich,

  • bardzo ograniczona możliwość poruszania się na wózkach inwalidzkich,

  • konieczna asysta innego pracownika/opiekuna,

  • w budynku brak oznaczeń dla osób niewidomych,

  • brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym,

  • nie występują szkodliwe/niebezpieczne warunki pracy,

  • obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego, w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne i mailowe,

  • praca w pokoju wieloosobowym,

  • praca przy komputerze powyżej czterech godzin oraz przy użyciu urządzeń biurowych,

  • przemieszczanie się pomiędzy budynkami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.



Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań:





  • krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.

Zakres zadań

  • Współpracuje przy tworzeniu warunków organizacyjno-prawnych do realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego w dziale kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, w szczególności uczestniczy w przygotowaniu projektów i aktualizacji aktów wewnętrznych, w tworzeniu procedur reagowania kryzysowego we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa, a także w opracowaniu i aktualizacji modułów zadaniowych dotyczących stopni alarmowych we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa.
  • Koordynuje realizację zadań z zakresu planowania cywilnego w dziale kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, a w szczególności przygotowuje dokumenty planistyczno-organizacyjne oraz opracowuje procedury systemu zarządzania kryzysowego i inne przedsięwzięcia z tym związane, w tym opracowuje i aktualizuje Plan Zarządzania Kryzysowego Ministra, sporządza i aktualizuje wkład do raportu cząstkowego służącego do opracowania Raportu o zagrożeniach bezpieczeństwa narodowego, przygotowuje struktury zarządzania kryzysowego do realizacji zadań Ministra związanych z reagowaniem kryzysowym, a także koordynuje zadania z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej i stopni alarmowych oraz współpracuje z Rządowym Centrum Bezpieczeństwa, ponadto zapewnia obsługę prac Zespołu Zarządzania Kryzysowego Ministra, w sytuacjach gdy jest on powołany.
  • Organizuje szkolenia dla kadry kierowniczej i pracowników Ministerstwa oraz specjalistów jednostek podległych, nadzorowanych oraz współprowadzonych resortu.
  • Przygotowuje projekty analiz i ocen realizacji zadań w obszarze zarządzania kryzysowego na potrzeby kierownictwa urzędu oraz właściwych organów administracji państwowej.
  • Koordynuje sprawy związane z realizacją przedsięwzięć i procedur w ramach Systemu Reagowania Kryzysowego NATO i UE.
  • Realizuje inne zadania, zgodne z właściwością wydziału, zlecone przez przełożonego.

Wymagania

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w realizacji zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym





  • Znajomość ustawy o zarządzaniu kryzysowym
  • Znajomość ustawy o działaniach antyterrorystycznych
  • Znajomość ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Przeszkolenie z zakresu zarządzania kryzysowego
  • Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” lub zgoda na wszczęcie postępowania sprawdzającego
  • Kompetencje: radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, organizacja pracy i osiąganie rezultatów, skuteczna komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie z zakresu bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwa teleinformatycznego
  • Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne”
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1

Kontakt Aplikuj!


W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."