Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie
Starszy inspektor wojewódzki
Opis stanowiska
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa,
- praca przy monitorze ekranowym, co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy oraz obsługa urządzeń biurowych,
- praca w pozycji siedzącej,
- kontakt z klientem wewnętrznym oraz zewnętrznym.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym na V piętrze Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkie w Rzeszowie, przy ul. Grunwaldzkiej 15. Wejście główne posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Szerokość głównych drzwi wejściowych do budynku i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Budynek wyposażony jest w windy do VI piętra. Windy posiadają sygnalizację dźwiękową informującą o pozycji windy. Osoby niepełnosprawne mogą korzystać z przestrzennych toalet, zlokalizowanych na każdej kondygnacji, od parteru do VI piętra. W przypadku delegacji służbowych, nie jest możliwe określenie otoczenia organizacyjno-technicznego.
Zakres zadań
- przeprowadza kontrole w zakresie prawidłowości wykonywania zadań realizowanych przez marszałka województwa, starostę, powiatowy i wojewódzki urząd pracy oraz inne podmioty realizujące zadania wynikające z przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
- przeprowadza kontrole zakładów pracy chronionej, zakładów aktywności zawodowej, ośrodków i organizatorów turnusów rehabilitacyjnych w zakresie przestrzegania przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- rozpatruje odwołania od decyzji starostów w sprawach dot. promocji zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu,
- prowadzi sprawy związane z zaskarżaniem decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i występuje jako pełnomocnik Wojewody w sprawach sądowych,
- sporządza projekty decyzji administracyjnych w sprawach przyznania, zmiany lub utraty statusu Zakładu Pracy Chronionej oraz statusu Zakładu Aktywności Zawodowej,
- prowadzi rejestry ośrodków i organizatorów turnusów rehabilitacyjnych.
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe na kierunku prawo lub na kierunku administracja
- Doświadczenie zawodowe w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze prowadzenia postępowań administracyjnych lub prowadzenia kontroli - co najmniej 3 lata.
- Znajomość przepisów ustaw: o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, o służbie cywilnej, kodeks postępowania administracyjnego, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie.
- Znajomość ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
- Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (D. U. z 2023 r. poz. 342, 497), ani niebycie ich współpracownikiem (dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.).
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."