Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie
Główny specjalista
Opis stanowiska
Warunki pracy
- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- nietypowe godziny pracy (w tym dyżury),
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
- zagrożenie korupcją,
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych,
- budynek architektonicznie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- ma następujące zadania:
- Dokonuje szczegółowej weryfikacji sprawozdań oraz informacji kwartalnych składanych przez podmioty realizujące zadania ze środków Funduszu Sprawiedliwości, w tym określa wydatki kwalifikowalne.
- Monitoruje postępy finansowe i merytoryczne w zakresie rozliczeń z podmiotami realizującymi projekty ze środków Funduszu Sprawiedliwości.
- Prowadzi postepowania administracyjne związane z rozliczaniem dotacji udzielanych ze środków Funduszu Sprawiedliwości.
- Analizuje, weryfikuje oraz opiniuje wystąpienia pokontrolne, sprawozdania lub inne dokumenty związane z kontrolami i audytami w zakresie udzielania dotacji ze środków Funduszu Sprawiedliwości.
- Przygotowuje projekty odpowiedzi do treści dokumentów pokontrolnych dotyczących przeprowadzonych kontroli i audytów w zakresie udzielania dotacji ze środków Funduszu Sprawiedliwości.
- Proponuje kierunki rozwoju działań podejmowanych na rzecz Funduszu Sprawiedliwości.
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z przeprowadzaniem czynności kontrolnych lub na stanowisku związanym z przyznawaniem i rozliczaniem dotacji ze środków publicznych
- Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej
- Znajomość regulacji prawnych z zakresu funkcjonowania Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej – Funduszu Sprawiedliwości
- Znajomość zagadnień z zakresu praktycznego stosowania prawa dotyczącego trybu prowadzenia kontroli przez organy kontroli (Najwyższa Izba Kontroli, Krajowa Administracja Skarbowa, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów)
- Umiejętność obsługi MS Office: Word, Excel
- Zorientowanie na osiąganie celów, asertywność, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, myślenie analityczne, otwartość na zmiany, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, pozytywne podejście do klienta
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."