Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Radca
Opis stanowiska
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin
na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na stanowisku może się wiązać z krajowymi lub zagranicznymi wyjazdami służbowymi oraz zagrożeniem korupcją. Stanowisko wiąże się z dostępem do informacj niejawnych o klauzuli "zastrzeżone".
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami
Zakres zadań
- Merytorycznie obsługuje Prezesa Rady Ministrów/Szefa KPRM w zakresie analizowania ofert realizacji zadań publicznych i sprawozdań z realizacji zadań publicznych zleconych uprawnionym podmiotom w trybie art. 11b ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym analizuje dokumentację źródłową.
- Przygotowuje projekty: wezwań do zwrotu niewłaściwie wydatkowanej dotacji, zawiadomień o wszczęciu postępowania administracyjnego oraz decyzji administracyjnych i inne, w celu zapewnienia prawidłowego wydatkowania i rozliczenia środków publicznych.
- Prowadzi postępowania administracyjne dotyczące zwrotu nieprawidłowo wykorzystanych dotacji oraz przygotowuje decyzje umorzeniowe.
- Współpracuje z pozostałymi pracownikami wydziału w zakresie opracowania projektów wezwań do zwrotów, zawiadomień o wszczęciu postepowań oraz projektów decyzji administracyjnych jak również w zakresie prowadzonych postępowań administracyjnych.
- Analizuje dokumentację sprawozdawczą w zakresie merytoryczno-finansowym i przedstawia rekomendacje odnośnie do rozliczenia zadania publicznego bądź podjęcia innych działań nakierowanych na odzyskanie nieprawidłowo wydatkowanej dotacji.
- Prowadzi rejestr ofert i sprawozdań z realizacji zadań publicznych, które wpływają do KPRM.
- Wykonuje zadania bieżące z wykorzystaniem elektronicznego systemu obiegu dokumentów.
- Wykonuje inne, bieżące zadania zlecone przez bezpośredniego przełożonego w celu prawidłowego i terminowego działania komórki organizacyjnej.
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe
- Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w zakresie stosowania prawa oraz tworzenia i opiniowania dokumentów prawnych
- Posiadanie wiedzy z zakresu: ustawy o finansach publicznych, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
- Posiadanie kompetencji miękkich: myślenie analityczne; komunikacja, w tym asertywność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie wyższe magisterskie w zakresie prawa lub administracji
- Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w zakresie prowadzenia lub udziału w postępowaniach administracyjnych
- Przeszkolenie z zakresu przeciwdziałania korupcji
- Znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym B1
- Wiedza z zakresu: ustawy o dostępie do informacji publicznej; ustawy o ochronie danych osobowych; ustawy o ochronie informacji niejawnych
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."