Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie
Radca prawny
Opis stanowiska
Warunki pracy
Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
- zagrożenie korupcją
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
- praca pod presją czasu
- kumulacja projektów z różnych obszarów do realizacji w tym samym czasie
Rekrutacja zdalna (cały proces, od aplikowania do rozmowy kwalifikacyjnej, jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z domu)
Zakres zadań
- Świadczy pomoc prawną, w zakresie zadań nadzoru właścicielskiego w obszarze kolejnictwa, w tym w szczególności: przygotowuje interpretacje, wyjaśnienia i opinie prawne w zakresie obowiązującego prawa; opiniuje projekty statutów/umów podmiotów, w których Skarb Państwa posiada prawa udziałowe; opiniuje akty wewnętrzne Departamentu i Ministerstwa, a także przygotowuje i aktualizuje regulamin wewnętrzny Departamentu; opracowuje lub opiniuje, pod względem formalno-prawnym, projekty uchwał Walnych Zgromadzeń/Zgromadzeń Wspólników, projekty umów i projekty zmian umów, w tym umów objęcia akcji; opracowuje lub opiniuje projekty umów, porozumień, upoważnień, pełnomocnictw lub innych dokumentów; świadczy doradztwo prawne podczas spotkań z podmiotami zewnętrznymi;
- Prowadzi obsługę procesu legislacyjnego, w zakresie zadań nadzoru właścicielskiego, w tym: realizuje zadania związane z tworzeniem i opiniowaniem projektów aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych; realizuje zadania związane z tworzeniem i opiniowaniem projektów zarządzeń, decyzji, regulaminów, informacji, procedur regulujących sprawy wewnętrzne i organizacyjne Ministerstwa, w zakresie zadań nadzoru właścicielskiego; realizuje zadania związane z prawem europejskim, w tym analizą i opiniowaniem prawa europejskiego oraz orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości UE pod kątem wprowadzania zmian do prawa polskiego pozostającego, w zakresie zadań nadzoru właścicielskiego; wykonuje inne zlecone w ramach wparcia zadania zespołów nadzoru właścicielskiego;
- Monitoruje stan prawny i orzecznictwo oraz standardy/ rekomendacje/ wytyczne/ opinie/ inicjatywy, w zakresie zadań nadzoru właścicielskiego, w tym: analizuje aktualny stan prawny, orzecznictwo i poglądy doktryny/ standardy/ rekomendacje/ wytyczne/ opinie; analizuje planowane zmiany prawne; przekazuje informacje zainteresowanym;
- Wydaje w imieniu Skarbu Państwa, reprezentowanego przez Ministra, zgody na dokonanie niektórych czynności prawnych przez państwowe osoby prawne, zgodnie z ustawą o zasadach zarządzania mieniem państwowym.
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe na kierunku prawo
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w zakresie świadczenia pomocy /obsłudze prawnej lub tworzeniu aktów normatywnych, w tym w obszarze nadzoru właścicielskiego
- Wpis na listę radców prawnych
- Znajomość języka angielskiego lub niemieckiego lub francuskiego na poziomie B2
- Znajomość przepisów dotyczących spółek z udziałem Skarbu Państwa z obszaru kolejnictwa
- Znajomość ekonomicznych i formalnoprawnych zasad funkcjonowania spółek prawa handlowego
- Znajomość regulacji specjalnych dotyczących spółek z udziałem Skarbu Państwa
- Umiejętność obsługi systemu informacji prawnej
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego na poziomie C1
- Studia podyplomowe o kierunku ekonomia / zarządzanie
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."