Urząd do Spraw Cudzoziemców w Warszawie
Referendarz
Opis stanowiska
Warunki pracy
- Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
- Budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Weryfikuje wpływające do Departamentu Legalizacji Pobytu ponaglenia pod względem formalnym i proceduralnym, przygotowuje projekty rozstrzygnięć w sprawach ponagleń, projekty pism do stron postępowań i instytucji, w tym udziela informacji prawnej, informacji o stanie sprawy, współdziała z organami administracji państwowej, instytucjami i organizacjami, prowadzi inne czynności dowodowe – w celu prowadzenia postępowań administracyjnych w sprawach ponagleń.
- Współdziała z organami administracji państwowej, instytucjami i organizacjami w innych sprawach – w celu realizacji zadań związanych z legalizacją pobytu cudzoziemców na terytorium RP
- Opracowuje informacje, notatki problemowe, sprawozdania i analizy dla potrzeb kierownictwa Urzędu oraz Departamentu – w celu realizacji zadań związanych z legalizacją pobytu cudzoziemców na terytorium RP, w szczególności w sprawach dotyczących ponagleń.
- Wykonuje inne zadania wynikające z regulaminu organizacyjnego UDSC oraz regulaminu wewnętrznego departamentu, zlecone przez naczelnika wydziału oraz kierownika komórki organizacyjnej, w której jest zatrudniona/ny.
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe
- Znajomość podstawowych zagadnień Działu I, V, VII i VII ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach.
- Znajomość podstawowych zagadnień z Działu I i II Kodeksu postępowania administracyjnego.
- Podstawowa znajomość ustawy o służbie cywilnej.
- Umiejętność skutecznego komunikowania się w mowie i na piśmie.
- Umiejętność argumentowania.
- Umiejętność organizacji pracy własnej.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie z zakresu przepisów dostępu do informacji niejawnych.
- Przeszkolenie z zakresu obsługi Krajowego zbioru rejestrów, ewidencji i wykazu w sprawach cudzoziemców.
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą co najmniej „poufne”.
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."