Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Starszy inspektor
Opis stanowiska
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- obciążenie mięśniowo – szkieletowe oraz obciążenie narządu wzroku podczas pracy przy monitorach ekranowych i prowadzeniu samochodu służbowego.
- krajowe wyjazdy służbowe,
- zagrożenie korupcją,
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca biurowa przy użyciu takich urządzeń jak: komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, faks, wyjazdy służbowe krajowe
- oświetlenie naturalne i sztuczne,
- budynek i jego wyposażenie zapewniają bezpieczne i higieniczne warunki pracy, warunki są dostosowane do rodzaju wykonywanych prac, nie są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- bierze udział w rozprawach administracyjnych, prowadzi monitoring postępu prac związanych z wydawaniem decyzji i wypłatą odszkodowań za nieruchomości przejęte na rzecz Skarbu Państwa na podstawie decyzji administracyjnych,
- dokonuje regulacji stanów prawnych nieruchomości zajętych pod pasy drogowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz nieruchomości zbędnych na cele drogowe i statutowe GDDKiA poprzez uzyskiwanie decyzji o wygaszeniu prawa trwałego zarządu,
- prowadzi, aktualizuje i weryfikuje ewidencję nieruchomości będących w posiadaniu Generalnej Dyrekcji, położonych w pasach dróg krajowych wraz z klasą użytków i ich powierzchnią niezbędną dla określenia wysokości podatku i przekazuje dane do właściwego wydziału celem naliczenia podatku, prowadzi ewidencję ilościowo-wartościową środków trwałych (gruntów) w formie wykazu posiadającego cechy księgi inwentarzowej oraz przygotowuje tabelaryczne zestawienia nieruchomości nabytych pod pasy drogowe dróg krajowych,
- przeprowadza kontrolę wykonawstwa, merytoryczne odbiory i rozliczanie zleconych robót formalno-prawnych wykonywanych przez podmioty zewnętrzne oraz bierze udział w odbiorach robót w części dotyczącej nieruchomości,
- realizuje zadania w zakresie ujawniania w księgach wieczystych i katastrze nieruchomości podziałów nieruchomości, zmiany użytków, przeniesienia własności nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa oraz ustanowienia/wygaszenia tytułów prawnych trwałego zarządu i ograniczeń na rzecz Generalnej Dyrekcji w stosunku do nieruchomości nabytych pod inwestycje drogowe,
- współpracuje z właściwymi organami administracji publicznej w zakresie przejęcia nieruchomości przeznaczonych pod inwestycje drogowe oraz bierze udział w postępowaniach administracyjnych związanych z wydaniem decyzji odszkodowawczych,
- przygotowuje oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania terenem na cele budowlane niezbędne do przygotowywanego wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę,
- prowadzi monitoring rzeczywistego stanu realizacji wykupów gruntów w porównaniu do zakładanego harmonogramu.
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe
- Znajomość przepisów prawnych z zakresu: „specustawy” drogowej, gospodarki nieruchomościami, geodezji, postępowania administracyjnego, zamówień publicznych,
- Prawo jazdy kat. B
- Praktyczna znajomość pakietu MS-Office,
- Kompetencje: wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie w zakresie zarządzania, gospodarki nieruchomościami,
- Znajomość przepisów związanych z procesem inwestycyjnym, znajomość zasad wyceny nieruchomości.
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."