Nazwa pracodawcy:
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie

Data dodania:
2025-03-24

Nr referencyjny:
9671500pra

Miejsce pracy:
Polska, Olsztyn
województwo: warmińsko-mazurskie

Kontakt:

Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie

Inspektor wojewódzki

Opis stanowiska

Warunki pracy

- praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu,



- kontakt z klientem zewnętrznym,



- narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie).



- wyznaczone stanowiska do parkowania dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika, podjazdy dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika i Al. Marsz. J. Piłsudskiego – wejście do budynku z asystentem, winda przystosowana dla osób niepełnosprawnych, ciągi komunikacyjne, drzwi oraz toaleta o odpowiedniej szerokości dostosowane do poruszania się na wózku. 

Zakres zadań

  • Badanie od strony formalnej i merytorycznej składanych przez gminy wniosków w zakresie zmiany nazewnictwa miejscowości lub obiektów fizjograficznych, a także nadawania miejscowościom statusu miasta, wzywanie do uzupełnienia braków formalnych, a także sporządzanie na ich podstawie, kierowanych do Rady Ministrów oraz ministra właściwego ds. spraw wewnętrznych i administracji, projektów opinii wojewody w celu wyrażenia opinii co do zasadności złożonego przez gminę wniosku oraz przeprowadzenia procedury na etapie ministerialnym.
  • Prowadzenie nadzoru nad stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego, w zakresie zgodności ich działania z przepisami prawa i postanowieniami statutu, w tym sporządzanie projektów pism w sprawie usunięcia nieprawidłowości w określonym terminie, udzielenia ostrzeżenia władzom stowarzyszenia lub wystąpień do sądu w celu zastosowania środków nadzoru sądowego.
  • Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, łączeniem, likwidacją jednostek samorządu terytorialnego (gminy i powiaty), w tym sporządzanie wniosków o wyznaczenie pełnomocników do spraw połączenia lub utworzenia nowych jednostek samorządu terytorialnego w celu wyrażenia opinii co do zasadności złożonego przez gminę wniosku oraz przeprowadzenia procedury na etapie ministerialnym.
  • Udostępnianie informacji publicznej w zakresie działania Wydziału oraz koordynacja udzielania informacji publicznej w Urzędzie, poprzez przyjmowanie i rozdysponowywanie wniosków o udzielenie informacji publicznej w celu usprawnienia procesu udzielania informacji publicznej przez Urząd.
  • Obsługa Komisji Dyscyplinarnej pod względem organizacyjnym i administracyjnym w celu zapewnienia sprawnego jej działania.
  • Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, łączeniem, likwidacją zespolonych służb powiatowych w celu wyrażenia opinii co do zasadności złożonego przez gminę wniosku oraz przeprowadzenia procedury na etapie ministerialnym.

Wymagania

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • znajomość ustawy o samorządzie gminnym,
  • znajomość ustawy o samorządzie powiatowym,
  • znajomość ustawy o samorządzie województwa,
  • znajomość ustawy o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych,
  • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
  • znajomość ustawy prawo o stowarzyszeniach,
  • znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej,
  • znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie.
  • wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, rzetelność, terminowość, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe


Kontakt Aplikuj!


W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."