Nazwa pracodawcy:
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy

Data dodania:
2025-03-28

Nr referencyjny:
9686368pra

Miejsce pracy:
Polska, Bydgoszcz
województwo: kujawsko-pomorskie

Kontakt:

Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy

Inspektor

Opis stanowiska

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:





  • Większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę; nietypowe godziny pracy (praca w systemie równoważnym, praca zmianowa - 12 godzinny czas pracy, w tym praca w godzinach nocnych).



Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:





  • Stanowisko pracy zlokalizowane na II piętrze w pokoju biurowym, w budynku A (wejście od ul. Jagiellońskiej 3 nie posiada podjazdu dla osób z niepełnosprawnościami) winda oraz toaleta odpowiednio dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.   

  • Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.

  • K-PUW zajmuje kompleks trzech budynków: gmach główny, budynek A przy ul. Jagiellońskiej 3 (siedziba K-PUW) połączony z budynkami B i C przy ul. ks. S. Konarskiego 1-3.

  • W przemieszczaniu się pomiędzy budynkami Urzędu osobom z niepełnosprawnościami pomagają pracownicy Urzędu przy pomocy platformy schodowej.

Zakres zadań

  • prowadzi bieżące rozpoznawania istniejącej sytuacji w celu realizacji procesu zarządzania i reagowania kryzysowego, zbiera i analizuje informacje w zakresie zagrożeń, zakłóceń gospodarki i życia społecznego oraz sytuacji kryzysowych na terenie województwa;
  • monitoruje dyspozycyjność oraz gotowość do podjęcia działań ratowniczych wszystkich służb ratowniczych w celu sprawnego funkcjonowania w ramach wytyczonych założeń;
  • sporządza oraz przesyła raporty i informacje w celu przedstawienia bieżącej sytuacji na temat bezpieczeństwa w województwie;
  • utrzymuje kontakt ze służbami dyżurnymi Komendy Wojewódzkiej Policji, Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej, Rządowym Centrum Bezpieczeństwa w Warszawie oraz Centrami Zrządzania Kryzysowego województw ościennych, Centrami Zarządzania Kryzysowego szczebla powiatowego i gminnego w celu uzyskiwania informacji o zdarzeniach i podjętych działaniach;
  • inicjuje procedury wynikające z dokumentów planistycznych, w tym powiadamia przełożonych wraz z podaniem najważniejszych informacji o zaistniałej sytuacji i podjętych czynnościach, warunkujących rozpoczęcie zgodnych z procedurami kolejnych przedsięwzięć. Koordynuje przedsięwzięcia realizowane przez siły oraz środki jednostek i komórek wojewódzkiego systemu zarządzania kryzysowego do czasu przejęcia funkcji koordynacji i kierowania przez przełożonego;
  • korzysta z wyników pracy aplikacji analityczno-prognostycznych w celu współdziałania z jednostkami i komórkami organizacyjnymi wojewódzkiego systemu zarządzania kryzysowego, Rządowego Centrum Bezpieczeństwa i Krajowego Centrum Koordynacji Ratownictwa i Ochrony Ludności;
  • zbiera opracowuje i rejestruje dane o zagrożeniach na rzecz powoływanego Wojewódzkiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego w celu ich wykorzystania w zakresie dalszych czynności podejmowanych przez Zespół;
  • przyjmuje, odczytuje, utajnia i wysyła korespondencję poprzez rządowy system poczty niejawnej OPAL celem wymiany informacji o zaistniałej sytuacji kryzysowej lub sytuacji mającej jej znamiona.

Wymagania

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze zarządzania kryzysowego (kopie świadectw pracy na zakończone okresy zatrudnienia i/lub kopie zaświadczeń o trwających stosunkach pracy i/lub kopia zaświadczenia o odbyciu stażu, wydane przez właściwy powiatowy urząd pracy);

  • Znajomość przepisów: ustawy o zarządzaniu kryzysowym, ustawy o stanie klęski żywiołowej, ustawy o stanie wyjątkowym, ustawy o służbie cywilnej, ustawy Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie informacji niejawnych
  • Umiejętności niezbędne: umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych, umiejętność obsługi programów komputerowych, w tym pakietu MS Office
  • Kompetencje niezbędne: asertywność, odporność na stres, efektywna komunikacja, współdziałanie w grupie
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Posiadanie aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ,,zastrzeżone’’ lub wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego na podstawie ustawy o ochronie informacji niejawnych
  • Znajomość przepisów: ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy o ochronie danych osobowych
  • Umiejętności dodatkowe: umiejętność redagowania pism urzędowych

Kontakt Aplikuj!


W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."