Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie
Główny specjalista
Opis stanowiska
Warunki pracy
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
wejście do budynku „A" i „D" przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością,
węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne, platformy podjazdowe na schodach oraz windy przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością,
mogą pojawić się trudności lub możliwa pomoc osób trzecich dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
Rekrutacja zdalna (cały proces, od aplikowania do rozmowy kwalifikacyjnej, jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z domu)
Zakres zadań
- Sporządza formularze do Wieloletniego Planu Finansowego Państwa (WPFP), wraz z celami i miernikami oraz je aktualizuje w oparciu o obowiązującą ustawę budżetową w zakresie części budżetowej: 22 – gospodarka wodna, w tym: weryfikuje i akceptuje formularze sporządzane przez jednostki podległe lub nadzorowane; weryfikuje zgłoszenia dysponentów do projektu ustawy budżetowej oraz WPFP w zakresie programów; weryfikuje zgłoszenia komórek organizacyjnych oraz jednostek podległych Ministerstwu do projektu ustawy budżetowej i WPFP w zakresie dochodów i wydatków; aktualizuje katalog układu zadaniowego; przygotowuje wieloletnie prognozy wydatków; opracowuje cele i mierniki wraz z metodologią ich wyznaczania; dzieli wydatki wg klasyfikacji zadaniowej.
- Opracowuje / uzgadnia / monitoruje plan finansowy i pozostałe plany w zakresie działalności jednostek podległych i nadzorowanych oraz w zakresie departamentu części budżetowej: 22 – gospodarka wodna, w tym: weryfikuje wnioski o występowanie do ministra właściwego ds. finansów publicznych z wnioskami o dokonanie zmian w planie lub zgody na zmiany w planie; opiniuje dokumenty z wykonania przez jednostki podległe i nadzorowane sprawozdań i informacji z wykorzystania środków, w tym budżetu zadaniowego dla części budżetowej 22 - gospodarka wodna; weryfikuje projekty/ plany finansowe przedkładane przez kierowników jednostek podległych; opracowuje projekty planów w układzie zadaniowym; przygotowuje wnioski o dokonanie zmian w planie finansowym departamentu; weryfikuje wnioski do ministra właściwego ds. finansów o przeniesienie wydatków na programy i projekty realizowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej pomiędzy działami i częściami budżetu państwa; opracowuje okresowe analizy z wykonania wydatków budżetowych przez jednostki podległe i nadzorowane.
- Prowadzi sprawy związane z planowaniem i wydatkowaniem środków budżetowych z części budżetowej 22 gospodarka wodna, w tym: monitoruje wydatki lub dochody oraz dostępność środków budżetowych; prowadzi nadzór nad racjonalnym gospodarowaniem środkami finansowymi; zgłasza oraz stale monitoruje wydatki do planu postepowań o udzielenie zamówień publicznych oraz planu zakupów, do których nie stosuje się ustawy prawa zamówieniach publicznych; zgłasza propozycje/ prognozy wydatków i dochodów na kolejne lata budżetowe; weryfikuje merytorycznie dowody księgowe, w tym w zakresie zgodności z ustawą prawo zamówień publicznych; wnioskuje o zabezpieczenie środków finansowych; blokuje wydatki; prowadzi sprawy z zakresu składek ponoszonych z tytułu członkostwa Polski w organizacjach międzynarodowych w zakresie właściwości Departamentu; opracowuje informacje dla komisji sejmowych i senackich oraz członków kierownictwa Ministerstwa.
- Udziela dotacji w zakresie środków finansowych przekazywanych na działalność państwowej służby do spraw bezpieczeństwa budowli piętrzących, państwowej służby hydrologiczno-meteorologicznej oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.
- Koordynuje proces kontroli zarządczej w zakresie departamentu oraz jednostek podległych i nadzorowanych.
- Współpracuje z organami kontroli zewnętrznych.
Wymagania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Znajomość ustaw: prawo wodne, prawo ochrony środowiska w zakresie finansowania ochrony środowiska i gospodarki wodnej, ustawy o finansach publicznych, ustawy budżetowej, prawo zamówień publicznych
- Znajomość procedury kontroli finansowej i zarządczej
- Znajomość procedur administracyjnych
- Myślenie analityczne
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Kontakt
Aplikuj!
W zgłoszeniach prosimy o umieszczenie klauzuli o następującej treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 roku o Ochronie Danych Osobowych, Dz. U. 2018 r. poz. 1000)."